Tämä tietosuojaseloste on päivitetty 02.12.2022
Yrityksen nimi: Druimaar Oy
Y-tunnus: 3243240–6
Puhelinnumero: 040 952 1700
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Osoite: Laarikatu 6, 28900 Pori
Verkkokaupan nimi: DRUIMAAR webshop
Verkkokaupan osoite: https://www.druimaar.fi
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Puhelinnumero: 040 952 1700
Jotta
voimme palvella sinua mahdollisimman hyvin, edellyttää se, että
keräämme ja käsittelemme joitakin sinua koskevia tietoja.
Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja keräämme vain sellaisia tietoja,
jotka ovat palvelun toimittamisen, tuottamisen ja kehittämisen
kannalta olennaisia. Tämä tietosuojaseloste sisältää EU:n
yleisen tietosuoja-asetuksen (Euroopan
parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2016/679)
vaatimusten mukaisesti tietoa siitä, mitä henkilötietoja keräämme,
miten tietojasi käsittelemme, sekä mitä oikeuksia ja
vaikuttamismahdollisuuksia sinulla on tietojasi koskien. Noudatamme
tietosuoja-asioissa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä ja huolehdimme
aina henkilötietojen huolellisesta ja lainmukaisesta käsittelystä.
Painamalla
verkkokaupamme
kassasivulla ”Tilaa”-painiketta
annat
meille suostumuksen
antamiesi henkilötietojen keräämiseen ja käsittelyyn.
Ostotapahtuman
yhteydessä antamasi
henkilötiedot
sekä tilauksen tiedot
tallennetaan meidän rekisterimme
tilauskantaan,
ja jos rekisteröidyt asiakkaaksemme, tietosi tallennetaan lisäksi
meidän
asiakaskantaan.
Käsittelemme
kaikkia
henkilötietoja
luottamuksellisesti.
Tilauksen yhteydessä antamiasi
yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen käsittelyyn
ja toimittamiseen,
sekä
mahdollisesti
ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin
mainita.
Keräämme
ja käsittelemme seuraaviin tietoryhmiin kuuluvia tietoja kun käytät
verkkokauppaamme ja asioit kanssamme.
Lisäksi
voimme kerätä sinusta antamiasi tietoja myös manuaalisesti,
esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä,
tai sosiaalisissa medioissa mm.
arvontojen yhteydessä.
Käytämme verkkosivustollamme evästeitä, sekä muita vastaavia nettiselainten mahdollistamia informaationkäsittelytekniikoita. Evästeet ovat lyhyitä tekstitiedostoja, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita, mobiililaitteita tai tiedostoja. Evästeisiin ei tallenneta käyttäjän henkilökohtaisia tietoja, kuten nimi tai osoite.
Evästeiden avulla pystymme keräämään anonyymia analytiikka (tilastodataa) meidän sivustomme käytöstä ja käyttäjistä. Käytämme evästeitä sivustomme perustoimintojen mahdollistamiseen (kuten ostoskorin toiminnot ja ihmisen erottaminen nettibotista), sivustomme toiminnan analysointiin ja kehittämiseen käytäjäystävällisemmäksi, kävijädatan analysointiin jotta ymmärtäisimme paremmin asiakaskuntaamme, sekä tuotteidemme markkinoinnin suunnitteluun ja mainossisällön kohdentamiseen. Evästeiden avulla optimoidaan myös sivustomme nopeutta. Analytiikan keräämiseen käytämme Google Analytics -palvelua. Me emme yhdistä Google Analyticsin tai minkään muun vastaavan analytiikkapalvelun kautta kerättyä anonyymia dataa sinun antamiisi henkilötietoihin.
Evästeiden avulla voimme kerätä mm. seuraavia tietoja: käyttämäsi selain, näyttösi resoluutio, miltä sivulta olet tullut meidän verkkokauppaan, mitä kaupamme sivuja olet selannut ja milloin, sekä mitä olet sivuillamme klikannut.
Saapuessasi sivustollemme sinulle esitetään heti ensimmäiseksi evästekysely-ponnahdusikkuna, jossa sinulle tarjotaan mahdollisuus estää ja sallia osan tai kaikki muut paitsi sivuston toiminnan kannalta välttämättömät evästeet. Mikäli evästekyselyikkuna ei ponnahda automaattisesti esille, tarkista että selaimessasi on sallituna Java-skripti ja mahdolliset lisäosana asennetut tai selaimen asetuksista päälle kytketyt mainosblokkerit ovat pois päältä.
Voit halutessasi milloin vaan muuttaa tai peruuttaa evästehyväksyntäsi evästeilmoituksen kautta, jonka saat esille klikkaamalla ruudun vasemmassa alalaidassa sijaitsevaa mustaa ympyräikonia ja painamalla avautuvasta ikkunasta "Muuta hyväksyntääsi"-painiketta. Huomaathan, että evästeiden estäminen kokonaan selaimesi omista asetuksista, saattaa rajoittaa verkkosivustomme käytettävyyttä, emmekä tällöin voi enää taata sivustomme toimivuutta.
Yksityiskohtaisempaa
tietoa sivustollamme tällä hetkellä käytössä olevista
evästeistä sekä
kunkin evästeen säilytysajasta näet
meidän evästeselosteessa.
Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääsääntöisesti vain sinulta itseltäsi, esimerkiksi kun teet tilauksen kaupassamme ja täytät tilauslomakkeen, tai kun luot kauppaamme asiakastilin ja annat asiakkuuteen liittyvät tietosi. Saamme sinulta henkilötietoja ja muita tietoja myös yhteydenottojesi ja tilaustesi yhteydessä. Keräämme tietojasi myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä, sekä sosiaalisissa medioissa mm. arvontojen yhteydessä.
Lisäksi keräämme anonyymia kävijädataa evästeiden ja muiden vastaavien informaationkäsittelytekniikoiden kautta.
Druimaar Oy on kotimaisiin design-laatupipoihin ja muihin laatuasusteisiin erikoistunut yritys, joka palvelee asiakkaitaan pääsääntöisesti verkkokaupan välityksellä. Keräämme sinulta tarvittavat henkilötiedot, jotta voimme tarjota, myydä ja toimittaa sinulle tuotteitamme verkkokaupamme kautta.
Keräämme, säilytämme ja käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja vain ennalta määriteltyihin käyttötarkoituksiin:
Käsittelemme henkilötietojasi vapaaehtoisen suostumuksesi perusteella. Kun hyväksyt tämän tietosuojaselosteen verkkokaupamme tilauksentekosivulla tai asiakastilin avaamisen yhteydessä, laittamalla rastin valintaruutuun, annat meille suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn tässä tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla, ja henkilötietosi rekisteröidään. Rekisteröitynä sinulla on mm. oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojen käsittelyyn, kts. kappale 10.9. Muut rekisteröidyn oikeudet on lueteltu kappaleissa 10.1-10.10.
Suoramarkkinointiin mahdollisesti antamasi lupa perustuu myös suostumukseesi, jonka voit peruuttaa koska tahansa, asiakastilisi kautta.
Verkkokaupassamme
käytettävien erityyppisten evästeiden valintasi ja hyväksyntäsi
perustuvat myös suostumukseesi ja voit muuttaa näitä valintoja
koska tahansa evästeilmoituksen kautta, kts. kappale 3.
Kirjanpitolaki velvoittaa meitä säilyttämään joitakin tilaustietoja 6 vuotta tilikauden päättymisen jälkeen, vaikka meillä ei olisikaan enää sinun suostumustasi henkilötietojesi käsittelyyn. Tällöin säilytämme tilaustietojasi lain edellyttämän ajan lakisääteisen velvoitteen perusteella. Kun tätä velvoitetta ei meillä enää ole, poistamme tietosi.
Mikäli viranomaiset jostain pätevästä syystä pyytäisivät meitä luovuttamaan tietosi, olemme velvoitettuja niin tekemään, lakisääteisen velvoitteemme nojalla.
Jos et anna henkilötietoja tai salli niiden käsittelyä, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua ja täyttämään toimintamme tarkoitusta. Jos et halua, että käsittelemme tietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, pyydämme että et toimita meille mitään tietoja.
Pääsääntöisesti säilytämme henkilötietojasi ja muita sinuun liittyviä tietoja niin kauan, kuin se on tarpeellista tämän tietosuojaselosteen ja kaupamme toimitusehtojen tarkoitusten täyttämiseksi.
Kirjanpitolain edellyttämiä tietoja, kuten verkkokaupan tilaustietoja, säilytämme 6 vuotta tilikauden päättymisen jälkeen. Näiden tietojen säilyttäminen on lakisääteinen velvoite.
Asiakastilin poistamme, mikäli sitä ei ole käytetty kuuteen vuoteen. Asiakastilin poiston yhteydessä poistamme myös kaikki muut asiakkaaseen liittyvät tiedot, jotka ovat meidän poistettavissa.
Tietojasi
käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään
suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme myös kumppaneidemme ja
näiden alihankkijoiden tietojärjestelmiä ja -palveluja tietojen
tallennukseen, säilyttämiseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin
muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään
luottamuksellisesti, lainmukaisesti ja turvallisesti.
Luovutamme tietojasi palveluidemme tuottamisen mahdollistamiseksi maksunvälityspalvelu-, tietotekniikka- sekä kuljetus- ja logistiikka-alalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tilanteita, joissa luovutamme tietojasi ovat esimerkiksi asiakkaaksemme rekisteröityminen ja tilausten tekeminen verkkokaupassamme.
Olemme
myös velvoitettuja luovuttamaan tietojasi lain tai toimivaltaisen
viranomaisen sitä edellyttäessä. Voimme myös luovuttaa tietojasi,
mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.
Luovutamme
henkilötietojasi
seuraaville kumppaneillemme, sopimuksiemme mukaisesti.
DRUIMAAR webshop -verkkokauppa on toteutettu Mycashflow-verkkokauppa-alustalle. Verkkokauppa-alustan henkilökunta, IT-tukihenkilöt pääasiassa, voi käsitellä kaikkia antamiasi henkilötietoja meidän lukuumme.
MyCashflow-alusta
luovuttaa henkilötietojasi tiettyihin tarkoituksiin myös EU-alueen
ulkopuolelle. Näistä tietojen luovutuksista voit lukea tarkemmin
kappaleesta
9.6.
Kun teet tilauksen verkkokaupassamme ja maksat ostoksesi kassasivulla, luovutamme maksutapahtuman yhteydessä Paytrailille seuraavat antamasi henkilötiedot: sähköpostiosoite, etunimi ja sukunimi, puhelinnumero, Y-tunnus, postiosoite ja maa.
DRUIMAAR
webshop -verkkokauppa
toimii
kotimaisen Pulse247
Oy:n MyCashflow-verkkokauppa-alustalla.
Verkkokauppa-alusta luovuttaa tietoja EU-alueen ulkopuolelle
tiettyihin verkkokaupan
toimintojen toteutuksen kannalta oleellisiin tarkoituksiin.
MyCashflow-verkkokauppa-alustan tietojen luovutukset:
Wildbit LLC (Yhdysvallat)
Palvelun tarkoitus: Sähköpostien lähetys (esim. tilausvahvistukset). Täydet sähköpostit säilytetään noin 90 päivää. Lue Wildbit LLC:n tietosuojaseloste tästä.
New Relic Inc (Yhdysvallat)
Palvelun tarkoitus: järjestelmän turvallisuuden ja toimivuuden varmistaminen (palvelun valvontatyökalut). Tietoja säilytetään noin 30 päivää. Lue New Relic Inc:n. tietosuojaseloste tästä ja turvallisuuskäytännöt tästä.
Verkkokauppa-alustan
kautta käyttämämme
EU/ETA-maiden ulkopuoliset tietojemme
käsittelijät sijaitsevat Yhdysvalloissa.
Kyseiset
yhtiöt
ovat sitoutuneet EU-tasoiseen
tietosuojaan
ja noudattamaan EU-USA
Privacy
Shield Framework
-järjestelyn
tietosuojavaatimuksia.
Privacy
Shield -järjestelyn
tietosuojaa täydennetään mahdollisuuksien mukaan lisäksi
erillisillä EU-tietosuojalainsäädännön mukaisilla yritysten
välisillä henkilötietojen käsittelysopimuksilla.
Sinulla
on yleisen tietosuoja-asetuksen takaamat
rekisteröidyn
oikeudet, liittyen
käsittelemiimme henkilötietoihisi.
Kerromme näistä
oikeuksistasi tiivistetyssä muodossa tässä
kappaleessa. Oikeutesi
on selostettu laajemmin yleisen
tietosuoja-asetuksen
artikloissa 13 ja
15-22. Mikäli
pyydät meiltä näiden oikeuksiesi
täyttämistä,
saatamme
tarvittaessa
pyytää
sinulta lisätietoja tunnistautumista varten.
Sinulla
on oikeus saada meiltä vahvistus siitä, käsittelemmekö
ylipäätään sinua koskevia henkilötietoja, ja jos käsittelemme,
oikeus saada tutustua henkilötietoihin,
sekä saada yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti tarkentavaa
tietoa niiden käsittelystä.
Mikäli haluat
käyttää tätä oikeuttasi, ja esität pyyntösi sähköisesti,
toimitamme kopion
kyseisistä
tiedoista
sinulle sähköisessä muodossa, ellet erikseen muuta pyydä.
Sinulla
on oikeus vaatia virheellisten, vanhentuneiden tai puutteellisten
henkilötietojesi korjaamista, oikaisua tai täydentämistä. Voit
toteuttaa nämä oikeutesi helposti itse, kirjautumalla
asiakastilillesi ja päivittämällä siellä näkyvät
henkilötietosi. Mikäli haluat korjauksia käynnissä oleviin
tilauksiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Sinulla
on oikeus pyytää sinua koskevien henkilötietojen poistamista,
esimerkiksi jos henkilötietoja ei enää tarvita niihin
tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä
muutoin käsiteltiin, ja jollei käsittely ole enää tarpeen
esimerkiksi meitä sitovan lakisääteisen velvoitteen
noudattamiseksi (kuten esim. kirjanpitolain mukainen 6 vuoden
myyntitositteiden säilyttämisaika).
Oikeuttasi
tulla unohdetuksi käytät helpoiten ottamalla meihin sähköpostilla
yhteyttä ja pyytämällä asiakastilisi lopettamista, jolloin kaikki
tilisi sisältämät henkilötiedot ja suoramarkkinointisuostumuksesi
poistetaan pysyvästi.
Kyseisen oikeuden käyttämisen perusteista ja ehdoista on kerrottu tarkemmin yleisen tietosuoja-asetuksen artiklassa 17.
Sinulla on oikeus siihen, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä, niitä kuitenkin edelleen säilyttäen, yleisen tietosuoja-asetuksen artiklan 18 mukaisesti.
Yksi
oikeuksistasi on lisäksi se, että meillä on rekisterinpitäjänä
velvollisuus ilmoittaa kaikista meiltä pyytämistäsi
henkilötietojesi oikaisuista,
poistoista
tai käsittelyn rajoituksista jokaiselle vastaanottajalle, jolle
henkilötietojasi on meidän toimesta luovutettu.
Sinulla
on oikeus saada meille toimittamasi sinua
koskevat henkilötiedot
jäsennellyssä, koneellisesti
luettavassa
ja yleisesti käytetyssä muodossa,
jotta tiedot voitaisiin siirtää toiselle palveluntarjoajalle,
yleisen tietosuoja-asetuksen
artiklan
20
mukaisesti.
Sinulla
on oikeus henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä
perusteella milloin tahansa vastustaa sinua koskevien henkilötietojen
käsittelyä (ml. profilointia), mikäli käsittely perustuisi
rekisterinpitäjän (Druimaar Oy) tai kolmannen osapuolen
oikeutettuihin etuihin tai käsittely olisi tarpeen yleistä etua
koskevan tehtävän suorittamiseksi. Rekisterinpitäjä ei tällöin
saa enää käsitellä henkilötietojasi, paitsi jos rekisterinpitäjä
voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja
perusteltu syy, joka syrjäyttää sinun (rekisteröidyn) edut,
oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen oikeusvaateen
laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
Jos
käsittelemme henkilötietojasi suoramarkkinointia varten, sinulla on
oikeus milloin tahansa vastustaa sinua koskevien henkilötietojen
käsittelyä (ml. profilointia) tällaista markkinointia varten.
Mikäli ilmoitat meille, mieluiten sähköpostitse, vastustavasi
henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia varten, emme enää
käsittele niitä tähän tarkoitukseen. Tämän toiminnon voit
toteuttaa myös itse, poistamalla suoramarkkinoinnin hyväksyntäsi,
joka löytyy verkkokaupamme asiakastililtäsi.
Sinulla on oikeus olla joutumatta sellaisen päätöksen kohteeksi, joka perustuu pelkästään automaattiseen käsittelyyn, kuten profilointiin, ja jolla on sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaa sinuun vastaavalla tavalla merkittävästi.
Me
emme suorita tämän tietosuojaselosteen puitteissa rekisteröityjen
henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai muuta
pelkästään automaattiseen käsittelyyn pohjautuvaan
päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.
Käsittelemme henkilötietojasi antamasi suostumuksen perusteella. Voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi ottamalla meihin sähköpostilla yhteyttä ja
ilmoittamalla käsittelyoikeuden peruuttamisestasi. Tällöin ilmoita meille, peruutatko suostumuksen henkilötietojesi kaikenlaiseen käsittelyyn,
jolloin
lopetamme koko asiakastilisi ja poistamme pysyvästi kaikki sen
sisältämät henkilötiedot sekä suoramarkkinointisuostumuksesi,
vai peruutatko suostumuksen ainoastaan suoramarkkinoinnin osalta,
jolloin emme enää lähetä sinulle uutiskirjeitämme taikka muuta
suoramarkkinointia.
Mikäli
katsot, että meidän suorittama henkilötietojesi käsittely ei ole
lainmukaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus
toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle,
kts. kohta 11.1. Pyydämme
informoimaan tällaisessa tapauksessa myös meitä, jotta voimme
korjata mahdollisen virheemme ja tarjota jatkossa entistä parempaa
palvelua.
Voit
toteuttaa suuren osan edellä kuvatuista oikeuksistasi
asiakastilisivusi kautta. Tililläsi voit mm. katsella, täydentää,
oikaista,
päivittää ja
pseudonymisoida
itsestäsi luovuttamia tietoja, sekä sallia tai kieltää
henkilötietojesi käsittelyn
suoramarkkinointitarkoituksiin.
Loput edellä kuvatuista oikeuksistasi voit toteuttaa ottamalla
meihin yhteyttä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia
osoitteeseen info@druimaar.fi. Varauduthan todistamaan
henkilöllisyytesi.
Toistuvista
pyynnöistäsi olemme oikeutettuja perimään sinulta kohtuullista
hallinnollista maksua.
Mikäli katsot, että meidän suorittama henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Pyydämme informoimaan tällaisessa tapauksessa myös meitä, jotta voimme korjata mahdollisen virheemme ja tarjota jatkossa entistä parempaa palvelua.
Suomessa toimivaltaisena valvontaviranomaisena tietosuoja-asioissa toimii tietosuojavaltuutetun toimisto. Ohjeet ilmoittamiseen tietosuojavaltuutetulle: https://tietosuoja.fi/ilmoitus...
Sähköpostiosoite: tietosuoja@om.fi
Puhelinneuvonta yksityishenkilöille: 029 566 6777
Rekisteritiedot on suojattu palomuurein, käyttäjätunnuksin, salasanoin, virustentorjuntaohjelmistoin ja sijaitsevat hyvin suojatussa, vartioidussa konesalissa. Pääsyä tietoihin valvotaan. Henkilötiedot siirretään sähköisessä muodossa vain SSL-suojatun yhteyden ylitse.
Lukuumme
toimivien yritysten kanssa tehdään asianmukaiset sopimukset
henkilötietojen lainmukaisesta ja
turvallisesta
käsittelystä. Lukuumme
toimivat yritykset käsittelevät tietoja vain siinä laajuudessa,
kuin heidän työtehtävänsä ja vastuunsa edellyttävät.
Helpoiten
otat meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen
info@druimaar.fi. Tähän sähköpostiosoitteeseen lähetetyt viestit
käsitellään luottamuksellisesti.
Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa ja päivittää tätä tietosuojaselostetta, mikäli siihen ilmenee tarvetta, esimerkiksi lainsäädännön tai sen tulkintojen muuttuessa tai kun päivitämme meidän omia käytäntöjämme. Merkittävistä muutoksista ilmoitamme verkkosivuillamme tai sähköpostitse.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.02.2022 alkaen.
DRUIMAAR webshop -verkkokaupan omistaa ja ylläpitää seuraava yritys
Yrityksen nimi: Druimaar Oy
Y-tunnus: 3243240–6
Puhelinnumero: 040 952 1700
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Osoite: Laarikatu 6, 28900 Pori
Verkkokaupan perustiedot
Nimi: DRUIMAAR webshop
Verkko-osoite: https://www.druimaar.fi
Toimitusehdot: https://www.druimaar.fi/terms/
Tietosuojaseloste: https://www.druimaar.fi/privac...
Evästeseloste: https://www.druimaar.fi/page/5...
Asiakaspalvelumme voit tavoittaa seuraavin keinoin
Puhelin: 040 952 1700
Sähköposti: info@druimaar.fi
Druimaar Oy suunnittelee, kehittää ja valmistaa design-laatupipoja sekä muita laatuasusteita,ja myy näitä omistamansa DRUIMAAR webshop-verkkokaupan kautta designia ja laatua arvostaville täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Huomaa, että valmistamme tuotteitamme vain hyvin rajallisissa määrin, eikä meillä ole mitään valtavia varastoja, joten vilkkaimpina sesonkeina toimitusajat voivat venyä normaalia pitemmiksi.
Voit tilata tuotteitamme verkkokaupasta, lisäämällä niitä haluamasi määrän ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisällön verkkomaksupalvelussa. Toimitamme tuotteita ainoastaan Suomessa. Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Painamalla verkkokaupan kassasivulla ”Tilaa”-painiketta hyväksyt DRUIMAAR webshop -verkkokaupan toimitusehdot ja tietosuojaselosteen.
Verkkokaupamme
maksunvälityspalvelun toteuttajana ja
maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen
Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten
pankkien kanssa.
Paytraililla
on Finanssivalvonnan myöntämä
maksulaitoksen toimilupa.
Toimiluvalliselta
maksulaitokselta vaaditaan mm.
vaatimustenmukaisia
tietojärjestelmiä,
vakavaraisuutta,
luotettavaa
hallintoa,
sisäistä
valvontaa ja
riskienhallintaa.
Ulospäin tämä kaikki
näkyy hyvin
sujuvana ja erittäin luotettavana maksupalveluna. Kaikki
maksuihisi
liittyvä tiedonsiirto tapahtuu SSL-suojattuna. Huomaa,
että tiliotteellasi maksun saajana näkyy Paytrail
Oyj, vaikka
he välittävätkin
maksusi
eteenpäin meille.
Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7)
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
○ Asiakaspalvelu kuluttajille, palvelee 24/7: 020
718
1830
○ maksutiedustelut@paytrail.com
○ Paytrailin
asiakaspalvelu kuluttajille
○ Paytrailin tietosuojaseloste kuluttajille
- maksaessasi kaupassamme Paytrail-maksutavalla,
hyväksyt oheisen Paytrailin tietosuojaselosteen.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Luottokortti- ja mobiilimaksaminen eivät ole käytössä verkkokaupassamme.
Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista, ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet kassasivulla, kun olet antanut tarvittavat osoitetiedot ja valinnut haluamasi toimitustavan. Valittavanasi on seuraavia toimitustapoja.
Postin kaikkien pakettiesi etenemistä voit seurata OmaPosti-sovelluksella tai lähetystunnuksen perusteella Lähetyksen seuranta ja hakeminen -sivulta. Kätevimmin Postin pakettiesi etenemistä seuraat OmaPosti-sovelluksella, missä voit myös ostaa paketillesi lisää säilytysaikaa. Postin pakettien, myös kotiinkuljetuspakettien, oletusarvoinen säilytysaika on 7 päivää saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu meille. Postin kuljetukset ovat hiilineutraaleja.
●
Toimitus
postilaatikkoon
Posti toimittaa
Pikkupaketin suoraan
kotisi postiluukkuun
tai -laatikkoon, mikäli sinne mahtuu n. 3cm paksu paketti.
Jos lähetys ei mahdu luukkuun tai laatikkoon, se toimitetaan
lähipostiin noudettavaksi. Pikkupakettiin
mahtuu paksuusrajoituksen vuoksi ainoastaan yksi pipomme.
●
Postipaketti
Toimitetaan Postin
pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen, valintasi mukaan. Voit
valita noutopisteen kattavasta valikoimasta, toimitettavaksi
esimerkiksi lähelle kotiasi tai työpaikkaasi. Paketin saapumisesta
sinua tiedotetaan tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Mikäli
ensisijaiseksi valittu pakettiautomaatti on täynnä, paketti
ohjataan lähimpään vapaaseen Postin automaattiin tai
palvelupisteeseen.
● Kotiinkuljetus (Posti) Posti toimittaa Kotipaketin suoraan kotiovellesi. Postista soitetaan sinulle paketin tarkemman toimitusajan sopimiseksi. Suurimmissa kaupungeissa Posti lähettää puhelimeesi viestin, kun paketin jakelulle on valittavissa OmaPostin kautta sinulle parhaiten sopiva vapaa aikaikkuna. Jakeluyrityksiä Postilla on vain yksi kerta, mutta voit halutessasi tilata maksullisen uudelleenjakelun OmaPostin kautta, missä voit myös ilmoittaa, että lähetyksen saa jättää ovelle ilman kuittausta. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan tai jakoyritys epäonnistuu, lähetyksesi ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.
○ Postin asiakastuki löytyy täältä.
○ Postin säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ Postin ongelmatilanteisiin saat apua
täältä.
○ Postin vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.
Matkahuollon
(MH)
kaikkien
pakettiesi
etenemistä voit
seurata Paketit-sovelluksella,
lähetystunnuksen perusteella
lähetysten
seuranta
-palvelussa,
tai
rekisteröitymällä
MH:n
asiakkaaksi.
MH:n
Paketit-sovelluksen
kautta seuraat
pakettisi
kulkua
kätevimmin ja
sovellus
kertoo
myös
reaaliaikaisen arvion siitä, milloin paketti on perillä.
MH-pakettien,
myös kotijakelupakettien,
oletusarvoinen
säilytysaika
on
7 päivää
saapumisesta,
minkä
jälkeen paketti palautuu meille.
Lisäsäilytysaikaa
voit
ostaa
Paketit-sovelluksella
tai rekisteröitymällä
MH:n
asiakkaaksi.
● XXS-paketti ja Lähellä-paketti Toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon (MH) noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin. Kun pakettisi on noudettavissa, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. XXS-pakettiin mahtuu yksi pipomme, Lähellä-pakettiin kaksi ja enemmän.
● Kotijakelu (MH): Matkahuollon kuljettaja toimittaa Kotijakelu-paketin suoraan kotiovellesi. Sinulle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä tarkemman jakeluajan sopimiseksi kanssasi. MH toimittaa suurimmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan ja viikonloppuisin. Voit vaihtoehtoisesti ohjeistaa kuljettajaa, että paketti toimitetaan ja jätetään kotiovellesi, ilman kuittausta. Matkahuollon kuljettajat soittavat sinulle, mikäli pääsy vastaanotto-osoitteeseen on estynyt. Jakoyrityksiä MH:lla on yksi. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan, lähetys ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai MH:n palvelupisteeseen.
○ MH:n asiakaspalvelun tavoitat täältä.
○ MH:n säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ MH:n usein kysyttyihin kysymyksiin saat vastauksia täältä.
○ MH:n vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus ja pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla asioidessasi asiakaspalvelussamme.
Kun olemme lähettäneet tilauksesi matkaan, lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen, josta näet mm. pakettisi lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin etenemistä. Saatuasi paketin, tarkasta aina että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Samaisen sähköpostin yhteydessä saat linkin tilauksesi kuittiin ja palautuslomakkeeseen - nämä molemmat kannattaa ladata talteen.
Toimitusaikamme
vaihtelevat riippuen kulloisesta tilauskannasta, tuotteiden
varastotilanteesta ja tilauksen toimitustavasta. Mikäli meillä on
tuotetta varastossa valmiiksi tehtynä riittävät määrät, on
keskimääräinen toimitusaikaennuste n. 4-7 päivää tilauksen
saapumisesta meille.
Mikäli
ennustetut toimitusajat venyvät yli 14 päivän, pyrimme
ilmoittamaan tästä kunkin tuotteen esittelysivulla erikseen.
Pidentyneistä toimitusaika-arvioista ilmoitetaan sinulle myös
tilaustapahtuman yhteydessä, jos ostoskorissa on varastosta
loppuneita tuotteita. Pyrimme ilmoittamaan sinulle mahdollisista
viivästyksistä myös pian tilauksesi jälkeen. Emme kuitenkaan
vastaa ylivoimaisen tai meistä riippumattoman esteen aiheuttamista
tilauksen toimittamisviivästymisistä.
Mikäli paketti vaurioituu matkalla, katoaa tai epäilet sen voineen kadota, ota pikaisesti yhteyttä meihin. Helpoiten teet tämän vastaamalla meiltä sähköpostilla saamaasi toimitusvahvistukseen, missä kerrot katoamisesta, katoamisepäilystä tai vaurioitumisesta.
Paketti saattaa olla kadonnut, mikäli on kulunut 7 tai useampi päivä siitä, kun lähetimme pakettisi matkaan, etkä ole siihen mennessä saanut kuljetusyhtiöltä viestiä tai soittoa paketin saapumisesta. Mikäli tilaamasi tuotteet katoavat kuljetuksen aikana, ilmoita tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteiden lähetyspäivästä. Toimitamme sinulle kadonneen tuotteen tilalle uuden.
Jos vastaanottaessasi havaitset, että paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota kuva vaurioituneesta pakkauksesta ja tuotteesta. Voit halutessasi tehdä asiasta välittömästi reklamaation valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle. Valitettavasti kuljetusyhtiöt Suomessa korvaavat sinulle korkeintaan toimituskulut ja 20 €/kg − ja koska pipomme painaa alle 0,2kg, niin odotettavissa oleva korvaus on luokkaa 4 €. Mikäli haluat saada tilalle uuden ehjän tuotteen, sinun kannattaa ilmoittaa tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottopäivästä. Toimita ottamasi valokuvat sähköpostin liitteenä. Toimitamme sinulle vaurioituneen tilalle uuden ehjän tuotteen. Saatamme pyytää sinua lähettämään vaurioituneen tuotteen meille.
Lain mukaan meidän tulee luovuttaa (toimittaa) sinulle tilaamasi tuotteet viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesi tekemisestä, ellei meillä ole pitempään viivästykseen oikeuttavia ylivoimaisia tai meistä riippumattomia esteitä. Sinulla on oikeus purkaa kauppa (tilaus) myyjän viivästyksen vuoksi, jos olet 30 päivän aikarajan lisäksi asettanut myyjälle kohtuullisen lisäajan, eikä myyjä ole luovuttanut tilaamiasi tuotteita lisäajan kuluessa. Tällöin, tee vapaamuotoinen kaupanpurkuilmoituksesi meille sähköpostilla ja me palautamme sinulle tilauksesta maksamasi summan kokonaisuudessaan.
Mikäli aiot palauttaa meiltä tilaamasi tuotteet, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.
Sinulla on oikeus peruuttaa tekemäsi tilaus 30 päivän kuluessa ja syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun olet noutanut tai vastaanottanut tilauksesi viimeisenkin tavaraerän, ja ladattavien tuotteiden (esim. lahjakortit) kohdalla tilauksentekopäivästä. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 30 päivän peruuttamisajan päättymistä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun tulee tehdä meille peruuttamisilmoitus jollakin seuraavista tavoista:
A) Sähköpostitse info@druimaar.fi, vapaamuotoisella viestillä, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin, jossa ilmoitat selkeästi tekeväsi peruuttamisilmoituksen. Ilmoita: nimesi, tilausnumero, palautettavat tuotteet ja niiden lukumäärä. Kuittaamme viestisi heti sen luettuamme. Mikäli et saa meiltä kuittausta 48h kuluessa, lähetä meille viestisi uudelleen. Mikäli et edelleenkään saa meiltä kuittausta, ole hyvä, soita asiakaspalveluumme. Kuittauksen saatuasi, toimita palautettavat tuotteet meille.
B) Palautuslomakkeella (suosittelemme). Palautuslomakkeen voit ladata aiemmin saamasi Toimitusvahvistus-sähköpostin "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painikkeesta tai kirjautumalla asiakassivullesi osoitteessa https://www.druimaar.fi/account/ ja klikkaamalla sieltä vastaavaa tilausnumeroa − "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painike löytyy sivun alalaidasta. Tulosta, täytä ja toimita lomake meille palautettavien tuotteiden mukana.
Huomaathan, että pelkkä tuotteiden palauttaminen ilman peruuttamisilmoitusta tai paketin noutamatta jättäminen eivät riitä peruuttamisoikeuden käyttämiseksi.
Mikäli käy niin epäonnekkaasti, että saat meiltä väärän, rikkinäisen tai jollakin tavalla viallisen tuotteen tai tuotteemme vioittuu käytössäsi liian nopeasti, kohdan 9 ehtojen mukaisesti, tee siitä meille ilmoitus sähköpostiin info@druimaar.fi, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin.
Sisällytä ilmoitukseesi seuraavat tiedot:
- nimesi
- tilausnumero (löytyy mm. Tilausvahvistus- ja Toimitusvahvistus-meileistämme)
- mikä tuote on kyseessä
- onko kyseessä väärä, uutena viallinen, rikkinäinen vai liian nopeasti vioittunut tuote
- millaisen vian tai ongelman havaitsit
- kuinka pitkään ehdit käyttää tuotetta
- millaisessa käytössä tuotteemme oli
- toivotko ensisijaisesti korjausta, vai uutta tuotetta tilalle
- ilmoita, jos sinulla on erityisen kiire saada ehjä tuote
+ Ota vikakohdasta hyvässä valaistuksessa selkeä valokuva ja toimita se meille sähköpostilla.
Käsittelemme ilmoituksesi mahdollisimman pikaisesti ja annamme sinulle jatkotoimintaohjeet.
Mikäli
haluat palauttaa tilaamasi tuotteet meille, toimi seuraavasti:
A)
Tee peruuttamisilmoitus,
kts. kohta 8.1 - mikäli
teet sen palautuslomakkeella, tulosta,
täytä ja laita
lomake palautuspaketin sisälle.
Mikäli teet peruuttamisilmoituksen sähköpostitse, palauta tuotteet
vasta saatuasi meiltä kuittauksen.
B)
Pakkaa kaikki palautettavat tuotteet huolellisesti,
mieluiten alkuperäiseen
pussiin tai laatikkoon, ja
teippaa kunnolla kiinni.
C)
Lähetä palautuspakettisi meille, kuten lähettäisit aivan
tavallisen paketin jollekulle henkilölle, esim. Postilla
tai Matkahuollolla,
seuraavaan osoitteeseen:
Druimaar
Oy
Laarikatu 6
28900 PORI
Puhelin: 040
952
1700
(Postille numero on annettava ilman välilyöntejä!)
Sähköposti:
info@druimaar.fi
Voit
lähettää meille katuosoitettamme lähimpään pakettiautomaattiin
(Postin automaatti, Sale Reposaari, Kaivokatu 7, 28904 Pori) tai
Matkahuollon palvelupisteeseen (K-Market Pihlava, Kiviaidantie 11,
28800 Pori).
Älä lähetä
palautustasi meille
postilaatikkoon!
D)
Vastaat itse tuotteiden
palautuksesta sinulle
aiheutuvista
toimituskuluista, jotka
ovat tyypillisesti
noin 5-10 €.
E)
Olet itse vastuussa
palautuspaketistasi siihen saakka, kunnes olemme vastaanottaneet sen.
Niinpä, ota
palautuksestasi
talteen lähetystunnus ja maksukuitti
- esim. kuvankaappauksella tai valokuvaten, jotta voit tarvittaessa
todistaa palautuksesi, mikäli paketti katoaa matkalla.
Kadonneita lähetyksiä
emme voi hyvittää ilman lähetystunnusta
ja kuittia.
F)
Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin viimeistään
14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
G) Käsittelemme palautuksesi ja palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi kohdan 8.4 mukaisesti. Saat meiltä sähköpostilla kuittauksen, kun olemme käsitelleet palautuksesi.
Mikäli
peruutat tekemäsi tilauksen kohtien 8.1 ja 8.3 mukaisesti,
palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi seuraavan
mukaan: palautetuista tuotteista maksamasi summa +
lähetyskulut edullisimman kassasivullamme valittavissasi
olleen toimitustavan mukaan. Vastaat itse tuotteiden
palautuksesta sinulle aiheutuvista toimituskuluista, jotka ovat
arvioltaan noin 5-10 €. Mahdollisesti noutamattomastasi paketista
meille aiheutuneet lähetys- ja palautuskulut pidätämme sinulle
palautettavasta summasta.
Maksusuorituksesi
palautamme sinulle sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt
alkuperäisessä tilauksessasi, ellet ole nimenomaisesti suostunut
muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu
suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Pyrimme palauttamaan
maksusuorituksesi viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun
olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet, sekä todenneet niiden
määrän ja myyntikunnon.
Olet vastuussa vain sellaisesta tuotteiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli aiot palauttaa, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.
Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautttaminen tai peruuttaminen. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme
asiakkaalta meille aiheutuneet todelliset lähetys- ja palautuskulut,
huomioiden asiakkaan jo mahdollisesti verkkokaupassamme maksamat
toimituskulut. Noutamattomista paketeista veloitamme seuraavasti:
- Posti Pikkupaketti: lähetys 5,77€ + palautus 5,90€
- Posti Postipaketti: lähetys 7,56€ + palautus 5,90€
- Posti Kotiinkuljetus: lähetys 14,43€ + palautus 5,90€
- Matkahuolto XXS-paketti: lähetys 4,99€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Lähellä-paketti: lähetys 6,66€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Kotijakelu-paketti: lähetys 13,65€ + palautus 5,38€
Druimaar
Oy
on vastuullinen kotimainen asustevalmistaja
ja -myyjä.
Niinpä
vastaammekin
tuotteistamme
täysmääräisesti Kuluttajansuojalain
(KSL
38/1978),
Kuluttajaturvallisuuslain
(KTL
920/2011),
Tuotevastuulain
(TVL
694/1990)
sekä muiden sovellettavien kulloinkin voimassaolevien Suomen lakien
ja
asetusten mukaan.
Pyrimme
noudattamaan
toiminnassamme
myös
mm.
Kilpailu-
ja kuluttajaviraston (KKV) sekä
Turvallisuus- ja kemikaaliviraston
(Tukes)
linjauksia
ja ohjeita.
Ostajalla
on Kuluttajansuojalain
mukaiset
oikeudet
ja velvollisuudet.
Olet
lain
nojalla suojattu
tuotteidemme virheitä vastaan
Kuluttajansuojalain
5 luvussa määritellyn valmistajan
virhevastuun
perusteella
seuraavasti.
Noudatamme lainmukaista virhevastuun kestoa
Virhevastuun
kestolle ei ole laissa
säädettyä
enimmäisaikarajaa.
Lain
mukaan,
ostaja
voi aina
vedota
virheeseen jos tuotteen
todellinen kestoikä
peruskäytössä
jää lyhyemmäksi
kuin
mitä kuluttaja
voisi
normaalisti
olettaa.
Tuotteen
normaalia kestoikää arvioitaessa otetaan huomioon säännös, jonka
mukaan
tuotteen
pitää vastata kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä
voi perustellusti olettaa
samanlaisen
tuotteen
kaupassa kestävän. Arviointi perustuu yleiseen mittapuuhun, ei
yksittäisen
kuluttajan odotuksiin.
Apua
tulkintoihin saat Kuluttajaneuvonnasta www.kuluttajaneuvonta.fi,
ja Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelusta 029
505 3050
[KSL,
KKV]
Kannamme
lainmukaisen vastuun tuotteidemme turvallisuudesta
Kuluttajaturvallisuuslain
920/2011,
Tuotevastuulain
694/1990
ja Kuluttajansuojalain
38/1978
mukaan.
Mikäli
havaitset tuotteessamme virheen tai turvallisuuspuutteen,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme
info@druimaar.fi
ja
toimi
kohdan 8.2 mukaan.
Säilytä nämä ohjeet itselläsi.
Käytä
usein ja nauti elämästä. Tuotteemme
on suunniteltu aikuisten
kuluttajien
käyttöön.
Emme
takaa tuotteidemme
soveltuvuutta ammattikäyttöön
tai lasten käytettäväksi. Tuotteemme eivät kuulu seuraavien
luokitusten piiriin: Henkilönsuojainasetus
(EU 425/2016), Leludirektiivi
(EY 48/2009).
Mikäli "aikuisten onesize" -kokomme on sinulle liian pieni tai suuri, ota asiakaspalveluumme yhteyttä, saatamme pystyä toimittamaan sinulle räätälöidynkokoisen tuotteen.
Tuuleta useammin, pese harvemmin. Konepesu sallittu korkeintaan 60 °C saakka, yleensä 40-60 °C riittää lian poistoon ja tuotteen raikastamiseen. Älä käytä huuhteluaineita. Käytä pesuun ainoastaan sellaisia pesuaineita, jotka on nimenomaan tarkoitettu villan pesuun. Tuotteidemme korkean suorituskyvyn ylläpitämiseksi ja pitkän käyttöiän varmistamiseksi suosittelemme käyttämään ekologista "Sonett Villan- ja silkinpesuainetta" ja "Sonett Villanhoitoainetta". Kuivaus on sallittu niin kuivausrummussa kuin varjoon tai sisätiloihin ripustettunakin.
Pitkäaikaissäilytys: säilytä pestynä ja kuivattuna, kuivassa ilmavassa paikassa, suojattuna suoralta auringonvalolta. Retkillä, vaelluksilla ja matkoilla älä säilytä märkänä tai kosteana suljetussa tilassa pitkiä aikoja.
Tuotteemme
voit niiden alkuperäisen käyttötarkoituksen elinkaaren päätteeksi
uusiokäyttää (omalla vastuullasi) tai toimittaa tuotteen meille,
jolloin voimme laittaa sen materiaalikiertoon, uusien tuotteiden
valmistamiseen.
Mikäli haluat tehdä meille reklamaation tuotteistamme, palveluistamme tai ihan mistä tahansa muusta toiminnastamme, ole hyvä, käytä tähän virallisia Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) reklamaatiolomakkeita, jotka voit ladata KKV:n omilta sivuilta (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/). Toimita täytetty lomake meille sähköpostilla tai kirjeitse. Käsittelemme reklamaatiot kahden viikon sisällä niiden saapumisesta meille. Mikäli et saa vastaustamme kahden viikon sisällä, ole hyvä, varmista reklamaatiosi saapuminen soittamalla meille.
Jos kauppasopimusta (eli tilaustasi) koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi sinun ja meidän välisellä neuvottelulla tai reklamaatiomenettelyllä, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi, 029 505 3050).