Tietosuojaseloste

Tämä tietosuojaseloste on päivitetty 20.02.2022

Rekisterinpitäjä

Yrityksen nimi: Druimaar Oy
Y-tunnus: 3243240–6
Puhelinnumero: 040 952 1700
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Osoite: Laarikatu 6, 28900 Pori

Verkkokauppa johon rekisteri liittyy

Verkkokaupan nimi: DRUIMAAR webshop
Verkkokaupan osoite: https://www.druimaar.fi

Yhteystiedot tietosuoja-asioissa

Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Puhelinnumero: 040 952 1700

1. Yleistä

Jotta voimme palvella sinua mahdollisimman hyvin, edellyttää se, että keräämme ja käsittelemme joitakin sinua koskevia tietoja. Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja keräämme vain sellaisia tietoja, jotka ovat palvelun toimittamisen, tuottamisen ja kehittämisen kannalta olennaisia. Tämä tietosuojaseloste sisältää EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2016/679) vaatimusten mukaisesti tietoa siitä, mitä henkilötietoja keräämme, miten tietojasi käsittelemme, sekä mitä oikeuksia ja vaikuttamismahdollisuuksia sinulla on tietojasi koskien. Noudatamme tietosuoja-asioissa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä ja huolehdimme aina henkilötietojen huolellisesta ja lainmukaisesta käsittelystä.

2. Mitä henkilötietoja ja muita tietoja sinusta kerätään?

2.1 Suostumus henkilötietojen keräämiseen ja käsittelyyn

Painamalla verkkokaupamme kassasivulla ”Tilaa”-painiketta annat meille suostumuksen antamiesi henkilötietojen keräämiseen ja käsittelyyn. Ostotapahtuman yhteydessä antamasi henkilötiedot sekä tilauksen tiedot tallennetaan meidän rekisterimme tilauskantaan, ja jos rekisteröidyt asiakkaaksemme, tietosi tallennetaan lisäksi meidän asiakaskantaan. Käsittelemme kaikkia henkilötietoja luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä antamiasi yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen käsittelyyn ja toimittamiseen, sekä mahdollisesti ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.

Keräämme ja käsittelemme seuraaviin tietoryhmiin kuuluvia tietoja kun käytät verkkokauppaamme ja asioit kanssamme.

2.2 Tallennamme ja käsittelemme tarpeen mukaan seuraavat sinun itse antamasi henkilötiedot:

  • sähköpostiosoite
  • etu- ja sukunimi
  • laskutusosoite: postiosoite, -numero ja -toimipaikka
  • toimitusosoite
  • puhelinnumero
  • suoramarkkinoinnin suostumustieto
  • maksuvälinetiedot
  • asiakkuuteen liittyvä viestintäaineisto, ilmoituksesi, palautteesi, reklamaatiosi

Lisäksi voimme kerätä sinusta antamiasi tietoja myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.

2.3 Tallennamme ja käsittelemme tarpeen mukaan seuraavat verkkokaupamme käytöstäsi keräämämme tiedot, jotka ovat yhdistettävissä sinuun:

  • ostamasi tuotteet ja niiden lukumäärä
  • ostoshistoriasi, kuten tilatut tuotteet, palautukset sekä maksut
  • tilauksen päivämäärä ja kellonaika
  • maksutapahtuman tunnistenumero, päivämäärä ja kellonaika
  • tilauksesi lähetystiedot, kuten lähetystunnus ja noutopiste
  • käyttämäsi IP-osoite
  • mahdollisen asiakastilisi olemassaolo, rekisteröitymisen päivämäärä ja kellonaika
  • Viimeisimmän kirjautumisesi päivämäärä ja kellonaika

2.4 Keräämme ja käsittelemme tarpeen mukaan mm. seuraavaa verkkokaupamme käytöstä kerättyä anonyymia dataa:

  • asiakkaan X nettiselain
  • asiakkaan X näytön resoluutio
  • miltä sivulta asiakas X on tullut meidän verkkokauppaan
  • mitä kaupamme sivuja asiakas X on selannut ja milloin
  • mitä asiakas X on sivuillamme klikannut

3. Käytetäänkö verkkosivulla evästeitä ja mitä ne ovat?

Käytämme verkkosivustollamme evästeitä, sekä muita vastaavia nettiselainten mahdollistamia informaationkäsittelytekniikoita. Evästeet ovat lyhyitä tekstitiedostoja, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita, mobiililaitteita tai tiedostoja. Evästeisiin ei tallenneta käyttäjän henkilökohtaisia tietoja, kuten nimi tai osoite.

Evästeiden avulla pystymme keräämään anonyymia analytiikka (tilastodataa) meidän sivustomme käytöstä ja käyttäjistä. Käytämme evästeitä sivustomme perustoimintojen mahdollistamiseen (kuten ostoskorin toiminnot ja ihmisen erottaminen nettibotista), sivustomme toiminnan analysointiin ja kehittämiseen käytäjäystävällisemmäksi, kävijädatan analysointiin jotta ymmärtäisimme paremmin asiakaskuntaamme, sekä tuotteidemme markkinoinnin suunnitteluun ja mainossisällön kohdentamiseen. Evästeiden avulla optimoidaan myös sivustomme nopeutta. Analytiikan keräämiseen käytämme Google Analytics -palvelua. Me emme yhdistä Google Analyticsin tai minkään muun vastaavan analytiikkapalvelun kautta kerättyä anonyymia dataa sinun antamiisi henkilötietoihin.

Evästeiden avulla voimme kerätä mm. seuraavia tietoja: käyttämäsi selain, näyttösi resoluutio, miltä sivulta olet tullut meidän verkkokauppaan, mitä kaupamme sivuja olet selannut ja milloin, sekä mitä olet sivuillamme klikannut.

Saapuessasi sivustollemme sinulle esitetään heti ensimmäiseksi evästekysely-ponnahdusikkuna, jossa sinulle tarjotaan mahdollisuus estää ja sallia osan tai kaikki muut paitsi sivuston toiminnan kannalta välttämättömät evästeet. Mikäli evästekyselyikkuna ei ponnahda automaattisesti esille, tarkista että selaimessasi on sallituna Java-skripti ja mahdolliset lisäosana asennetut tai selaimen asetuksista päälle kytketyt mainosblokkerit ovat pois päältä.

Voit halutessasi milloin vaan muuttaa tai peruuttaa evästehyväksyntäsi evästeilmoituksen kautta, jonka saat esille klikkaamalla ruudun vasemmassa alalaidassa sijaitsevaa mustaa ympyräikonia ja painamalla avautuvasta ikkunasta "Muuta hyväksyntääsi"-painiketta. Huomaathan, että evästeiden estäminen kokonaan selaimesi omista asetuksista, saattaa rajoittaa verkkosivustomme käytettävyyttä, emmekä tällöin voi enää taata sivustomme toimivuutta.

Yksityiskohtaisempaa tietoa sivustollamme tällä hetkellä käytössä olevista evästeistä sekä kunkin evästeen säilytysajasta näet meidän evästeselosteessa.

4. Mistä saamme tietosi?

Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääsääntöisesti vain sinulta itseltäsi, esimerkiksi kun teet tilauksen kaupassamme ja täytät tilauslomakkeen, tai kun luot kauppaamme asiakastilin ja annat asiakkuuteen liittyvät tietosi. Saamme sinulta henkilötietoja ja muita tietoja myös yhteydenottojesi ja tilaustesi yhteydessä. Keräämme tietojasi myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.

Lisäksi keräämme anonyymia kävijädataa evästeiden ja muiden vastaavien informaationkäsittelytekniikoiden kautta.

5. Mihin tarkoituksiin henkilötietojasi kerätään ja käsitellään?

Druimaar Oy on kotimaisiin design-laatupipoihin ja muihin laatuasusteisiin erikoistunut yritys, joka palvelee asiakkaitaan pääsääntöisesti verkkokaupan välityksellä. Keräämme sinulta tarvittavat henkilötiedot, jotta voimme tarjota, myydä ja toimittaa sinulle tuotteitamme verkkokaupamme kautta.

Keräämme, säilytämme ja käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja vain ennalta määriteltyihin käyttötarkoituksiin:

  • tilausten käsittely ja toimitus
  • palautusten ja reklamaatioiden käsittely
  • virheellisen tai viallisen tuotteen korjaaminen sekä vaihto
  • toimitushäiriöiden ja virhetilanteiden selventäminen
  • arkistointi kirjanpitoa varten
  • asiakassuhteen hoito, hallinnointi ja kehittäminen
  • asiakasviestintä
  • tuotevalikoiman kehittäminen
  • palvelun laadun takaaminen ja kehittäminen
  • palveluiden ja tuotteiden turvallisuuden varmistaminen
  • väärinkäytösten estäminen
  • mielipide- ja markkinatutkimukset
  • paremman sisällön ja markkinoinnin tuottaminen
  • markkinoinnin ja mainonnan kohdentaminen eri asiakasryhmille
  • markkinointiviestintä

6. Millä oikeusperusteella käsittelemme henkilötietojasi?

6.1 Suostumus

Käsittelemme henkilötietojasi vapaaehtoisen suostumuksesi perusteella. Kun hyväksyt tämän tietosuojaselosteen verkkokaupamme tilauksentekosivulla tai asiakastilin avaamisen yhteydessä, laittamalla rastin valintaruutuun, annat meille suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn tässä tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla, ja henkilötietosi rekisteröidään. Rekisteröitynä sinulla on mm. oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojen käsittelyyn, kts. kappale 10.9. Muut rekisteröidyn oikeudet on lueteltu kappaleissa 10.1-10.10.

Suoramarkkinointiin mahdollisesti antamasi lupa perustuu myös suostumukseesi, jonka voit peruuttaa koska tahansa, asiakastilisi kautta.

Verkkokaupassamme käytettävien erityyppisten evästeiden valintasi ja hyväksyntäsi perustuvat myös suostumukseesi ja voit muuttaa näitä valintoja koska tahansa evästeilmoituksen kautta, kts. kappale 3.

6.2 Lakisääteinen velvoite

Kirjanpitolaki velvoittaa meitä säilyttämään joitakin tilaustietoja 6 vuotta tilikauden päättymisen jälkeen, vaikka meillä ei olisikaan enää sinun suostumustasi henkilötietojesi käsittelyyn. Tällöin säilytämme tilaustietojasi lain edellyttämän ajan lakisääteisen velvoitteen perusteella. Kun tätä velvoitetta ei meillä enää ole, poistamme tietosi.

Mikäli viranomaiset jostain pätevästä syystä pyytäisivät meitä luovuttamaan tietosi, olemme velvoitettuja niin tekemään, lakisääteisen velvoitteemme nojalla.

7. Tietojen antamisen pakollisuus ja antamatta jättämisen seuraukset?

Jos et anna henkilötietoja tai salli niiden käsittelyä, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua ja täyttämään toimintamme tarkoitusta. Jos et halua, että käsittelemme tietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, pyydämme että et toimita meille mitään tietoja.

8. Kauanko säilytämme tietojasi?

Pääsääntöisesti säilytämme henkilötietojasi ja muita sinuun liittyviä tietoja niin kauan, kuin se on tarpeellista tämän tietosuojaselosteen ja kaupamme toimitusehtojen tarkoitusten täyttämiseksi.

Kirjanpitolain edellyttämiä tietoja, kuten verkkokaupan tilaustietoja, säilytämme 6 vuotta tilikauden päättymisen jälkeen. Näiden tietojen säilyttäminen on lakisääteinen velvoite.

Asiakastilin poistamme, mikäli sitä ei ole käytetty kuuteen vuoteen. Asiakastilin poiston yhteydessä poistamme myös kaikki muut asiakkaaseen liittyvät tiedot, jotka ovat meidän poistettavissa.

9. Kuka käsittelee tietojasi ja luovutetaanko niitä muille?

Tietojasi käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme myös kumppaneidemme ja näiden alihankkijoiden tietojärjestelmiä ja -palveluja tietojen tallennukseen, säilyttämiseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti, lainmukaisesti ja turvallisesti.

Luovutamme tietojasi palveluidemme tuottamisen mahdollistamiseksi maksunvälityspalvelu-, tietotekniikka- sekä kuljetus- ja logistiikka-alalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tilanteita, joissa luovutamme tietojasi ovat esimerkiksi asiakkaaksemme rekisteröityminen ja tilausten tekeminen verkkokaupassamme.

Olemme myös velvoitettuja luovuttamaan tietojasi lain tai toimivaltaisen viranomaisen sitä edellyttäessä. Voimme myös luovuttaa tietojasi, mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.

Luovutamme henkilötietojasi seuraaville kumppaneillemme, sopimuksiemme mukaisesti.

9.1 Pulse247 Oy – MyCashflow-verkkokauppa-alusta

DRUIMAAR webshop -verkkokauppa on toteutettu Mycashflow-verkkokauppa-alustalle. Verkkokauppa-alustan henkilökunta, IT-tukihenkilöt pääasiassa, voi käsitellä kaikkia antamiasi henkilötietoja meidän lukuumme.

MyCashflow-alusta luovuttaa henkilötietojasi tiettyihin tarkoituksiin myös EU-alueen ulkopuolelle. Näistä tietojen luovutuksista voit lukea tarkemmin kappaleesta 9.6.

9.2 Paytrail Oyj (maksunvälityspalvelu)

Kun teet tilauksen verkkokaupassamme ja maksat ostoksesi kassasivulla, luovutamme maksutapahtuman yhteydessä Paytrailille seuraavat antamasi henkilötiedot: sähköpostiosoite, etunimi ja sukunimi, puhelinnumero, Y-tunnus, postiosoite ja maa.

9.3 Posti Oy (pakettipalvelut)

9.4 Oy Matkahuolto Ab (pakettipalvelut)

9.5 Shipit Oy Ab (pakettipalvelut)

9.6. Henkilötietojen luovuttaminen EU-maiden ulkopuolelle

DRUIMAAR webshop -verkkokauppa toimii kotimaisen Pulse247 Oy:n MyCashflow-verkkokauppa-alustalla. Verkkokauppa-alusta luovuttaa tietoja EU-alueen ulkopuolelle tiettyihin verkkokaupan toimintojen toteutuksen kannalta oleellisiin tarkoituksiin.

MyCashflow-verkkokauppa-alustan tietojen luovutukset:

Wildbit LLC (Yhdysvallat)

Palvelun tarkoitus: Sähköpostien lähetys (esim. tilausvahvistukset). Täydet sähköpostit säilytetään noin 90 päivää. Lue Wildbit LLC:n tietosuojaseloste tästä.

New Relic Inc (Yhdysvallat)

Palvelun tarkoitus: järjestelmän turvallisuuden ja toimivuuden varmistaminen (palvelun valvontatyökalut). Tietoja säilytetään noin 30 päivää. Lue New Relic Inc:n. tietosuojaseloste tästä ja turvallisuuskäytännöt tästä.

Verkkokauppa-alustan kautta käyttämämme EU/ETA-maiden ulkopuoliset tietojemme käsittelijät sijaitsevat Yhdysvalloissa. Kyseiset yhtiöt ovat sitoutuneet EU-tasoiseen tietosuojaan ja noudattamaan EU-USA Privacy Shield Framework -järjestelyn tietosuojavaatimuksia. Privacy Shield -järjestelyn tietosuojaa täydennetään mahdollisuuksien mukaan lisäksi erillisillä EU-tietosuojalainsäädännön mukaisilla yritysten välisillä henkilötietojen käsittelysopimuksilla.

10. Rekisteröidyn oikeudet

Sinulla on yleisen tietosuoja-asetuksen takaamat rekisteröidyn oikeudet, liittyen käsittelemiimme henkilötietoihisi. Kerromme näistä oikeuksistasi tiivistetyssä muodossa tässä kappaleessa. Oikeutesi on selostettu laajemmin yleisen tietosuoja-asetuksen artikloissa 13 ja 15-22. Mikäli pyydät meiltä näiden oikeuksiesi täyttämistä, saatamme tarvittaessa pyytää sinulta lisätietoja tunnistautumista varten.

10.1 Oikeus saada tutustua tietoihin

Sinulla on oikeus saada meiltä vahvistus siitä, käsittelemmekö ylipäätään sinua koskevia henkilötietoja, ja jos käsittelemme, oikeus saada tutustua henkilötietoihin, sekä saada yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti tarkentavaa tietoa niiden käsittelystä. Mikäli haluat käyttää tätä oikeuttasi, ja esität pyyntösi sähköisesti, toimitamme kopion kyseisistä tiedoista sinulle sähköisessä muodossa, ellet erikseen muuta pyydä.

10.2 Oikeus tietojen oikaisemiseen

Sinulla on oikeus vaatia virheellisten, vanhentuneiden tai puutteellisten henkilötietojesi korjaamista, oikaisua tai täydentämistä. Voit toteuttaa nämä oikeutesi helposti itse, kirjautumalla asiakastilillesi ja päivittämällä siellä näkyvät henkilötietosi. Mikäli haluat korjauksia käynnissä oleviin tilauksiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

10.3 Oikeus tietojen poistamiseen, eli oikeus tulla unohdetuksi

Sinulla on oikeus pyytää sinua koskevien henkilötietojen poistamista, esimerkiksi jos henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin, ja jollei käsittely ole enää tarpeen esimerkiksi meitä sitovan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi (kuten esim. kirjanpitolain mukainen 6 vuoden myyntitositteiden säilyttämisaika).

Oikeuttasi tulla unohdetuksi käytät helpoiten ottamalla meihin sähköpostilla yhteyttä ja pyytämällä asiakastilisi lopettamista, jolloin kaikki tilisi sisältämät henkilötiedot ja suoramarkkinointisuostumuksesi poistetaan pysyvästi.

Kyseisen oikeuden käyttämisen perusteista ja ehdoista on kerrottu tarkemmin yleisen tietosuoja-asetuksen artiklassa 17.

10.4 Oikeus käsittelyn rajoittamiseen

Sinulla on oikeus siihen, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä, niitä kuitenkin edelleen säilyttäen, yleisen tietosuoja-asetuksen artiklan 18 mukaisesti.

10.5 Henkilötietojen oikaisua tai poistoa tai käsittelyn rajoitusta koskeva ilmoitusvelvollisuus

Yksi oikeuksistasi on lisäksi se, että meillä on rekisterinpitäjänä velvollisuus ilmoittaa kaikista meiltä pyytämistäsi henkilötietojesi oikaisuista, poistoista tai käsittelyn rajoituksista jokaiselle vastaanottajalle, jolle henkilötietojasi on meidän toimesta luovutettu.

10.6 Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Sinulla on oikeus saada meille toimittamasi sinua koskevat henkilötiedot jäsennellyssä, koneellisesti luettavassa ja yleisesti käytetyssä muodossa, jotta tiedot voitaisiin siirtää toiselle palveluntarjoajalle, yleisen tietosuoja-asetuksen artiklan 20 mukaisesti.

10.7 Oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä

Sinulla on oikeus henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella milloin tahansa vastustaa sinua koskevien henkilötietojen käsittelyä (ml. profilointia), mikäli käsittely perustuisi rekisterinpitäjän (Druimaar Oy) tai kolmannen osapuolen oikeutettuihin etuihin tai käsittely olisi tarpeen yleistä etua koskevan tehtävän suorittamiseksi. Rekisterinpitäjä ei tällöin saa enää käsitellä henkilötietojasi, paitsi jos rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää sinun (rekisteröidyn) edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

Jos käsittelemme henkilötietojasi suoramarkkinointia varten, sinulla on oikeus milloin tahansa vastustaa sinua koskevien henkilötietojen käsittelyä (ml. profilointia) tällaista markkinointia varten. Mikäli ilmoitat meille, mieluiten sähköpostitse, vastustavasi henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia varten, emme enää käsittele niitä tähän tarkoitukseen. Tämän toiminnon voit toteuttaa myös itse, poistamalla suoramarkkinoinnin hyväksyntäsi, joka löytyy verkkokaupamme asiakastililtäsi.

10.8 Oikeus olla joutumatta automaattisen käsittelyn ja profiloinnin kohteeksi

Sinulla on oikeus olla joutumatta sellaisen päätöksen kohteeksi, joka perustuu pelkästään automaattiseen käsittelyyn, kuten profilointiin, ja jolla on sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaa sinuun vastaavalla tavalla merkittävästi.

Me emme suorita tämän tietosuojaselosteen puitteissa rekisteröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai muuta pelkästään automaattiseen käsittelyyn pohjautuvaan päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.

10.9 Oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojen käsittelyyn

Käsittelemme henkilötietojasi antamasi suostumuksen perusteella. Voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi ottamalla meihin sähköpostilla yhteyttä ja

ilmoittamalla käsittelyoikeuden peruuttamisestasi. Tällöin ilmoita meille, peruutatko suostumuksen henkilötietojesi kaikenlaiseen käsittelyyn,

jolloin lopetamme koko asiakastilisi ja poistamme pysyvästi kaikki sen sisältämät henkilötiedot sekä suoramarkkinointisuostumuksesi, vai peruutatko suostumuksen ainoastaan suoramarkkinoinnin osalta, jolloin emme enää lähetä sinulle uutiskirjeitämme taikka muuta suoramarkkinointia.

10.10 Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Mikäli katsot, että meidän suorittama henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, kts. kohta 11.1. Pyydämme informoimaan tällaisessa tapauksessa myös meitä, jotta voimme korjata mahdollisen virheemme ja tarjota jatkossa entistä parempaa palvelua.

11. Miten käytät oikeuksiasi?

Voit toteuttaa suuren osan edellä kuvatuista oikeuksistasi asiakastilisivusi kautta. Tililläsi voit mm. katsella, täydentää, oikaista, päivittää ja pseudonymisoida itsestäsi luovuttamia tietoja, sekä sallia tai kieltää henkilötietojesi käsittelyn suoramarkkinointitarkoituksiin. Loput edellä kuvatuista oikeuksistasi voit toteuttaa ottamalla meihin yhteyttä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@druimaar.fi. Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi. Toistuvista pyynnöistäsi olemme oikeutettuja perimään sinulta kohtuullista hallinnollista maksua.

11.1 Tietosuojavaltuutetun toimisto

Mikäli katsot, että meidän suorittama henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Pyydämme informoimaan tällaisessa tapauksessa myös meitä, jotta voimme korjata mahdollisen virheemme ja tarjota jatkossa entistä parempaa palvelua.

Suomessa toimivaltaisena valvontaviranomaisena tietosuoja-asioissa toimii tietosuojavaltuutetun toimisto. Ohjeet ilmoittamiseen tietosuojavaltuutetulle: https://tietosuoja.fi/ilmoitus...

Sähköpostiosoite: tietosuoja@om.fi
Puhelinneuvonta yksityishenkilöille: 029 566 6777

12. Henkilötietorekisterin suojaus

Rekisteritiedot on suojattu palomuurein, käyttäjätunnuksin, salasanoin, virustentorjuntaohjelmistoin ja sijaitsevat hyvin suojatussa, vartioidussa konesalissa. Pääsyä tietoihin valvotaan. Henkilötiedot siirretään sähköisessä muodossa vain SSL-suojatun yhteyden ylitse.

Lukuumme toimivien yritysten kanssa tehdään asianmukaiset sopimukset henkilötietojen lainmukaisesta ja turvallisesta käsittelystä. Lukuumme toimivat yritykset käsittelevät tietoja vain siinä laajuudessa, kuin heidän työtehtävänsä ja vastuunsa edellyttävät.

13. Miten voit ottaa yhteyttä tietosuoja-asioissa?

Helpoiten otat meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@druimaar.fi. Tähän sähköpostiosoitteeseen lähetetyt viestit käsitellään luottamuksellisesti.

14. Oikeutemme muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa ja päivittää tätä tietosuojaselostetta, mikäli siihen ilmenee tarvetta, esimerkiksi lainsäädännön tai sen tulkintojen muuttuessa tai kun päivitämme meidän omia käytäntöjämme. Merkittävistä muutoksista ilmoitamme verkkosivuillamme tai sähköpostitse.

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata tuotteita

Toimitus- ja tietosuojaehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.02.2022 alkaen.

1. DRUIMAAR webshop verkkokauppa

DRUIMAAR webshop -verkkokaupan omistaa ja ylläpitää seuraava yritys
Yrityksen nimi: Druimaar Oy
Y-tunnus: 3243240–6
Puhelinnumero: 040 952 1700
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Osoite: Laarikatu 6, 28900 Pori

Verkkokaupan perustiedot
Nimi: DRUIMAAR webshop
Verkko-osoite: https://www.druimaar.fi
Toimitusehdot: https://www.druimaar.fi/terms/
Tietosuojaseloste: https://www.druimaar.fi/privac...
Evästeseloste: https://www.druimaar.fi/page/5...

Asiakaspalvelumme voit tavoittaa seuraavin keinoin
Puhelin: 040 952 1700
Sähköposti: info@druimaar.fi

1.1 Druimaar Oy

Druimaar Oy suunnittelee, kehittää ja valmistaa design-laatupipoja sekä muita laatuasusteita,ja myy näitä omistamansa DRUIMAAR webshop-verkkokaupan kautta designia ja laatua arvostaville täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Huomaa, että valmistamme tuotteitamme vain hyvin rajallisissa määrin, eikä meillä ole mitään valtavia varastoja, joten vilkkaimpina sesonkeina toimitusajat voivat venyä normaalia pitemmiksi.

2. Tilaaminen

Voit tilata tuotteitamme verkkokaupasta, lisäämällä niitä haluamasi määrän ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisällön verkkomaksupalvelussa. Toimitamme tuotteita ainoastaan Suomessa. Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Painamalla verkkokaupan kassasivulla ”Tilaa”-painiketta hyväksyt DRUIMAAR webshop -verkkokaupan toimitusehdot ja tietosuojaselosteen.

3. Maksaminen ja maksutavat

3.1 Maksupalveluntarjoaja

Verkkokaupamme maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien kanssa. Paytraililla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Toimiluvalliselta maksulaitokselta vaaditaan mm. vaatimustenmukaisia tietojärjestelmiä, vakavaraisuutta, luotettavaa hallintoa, sisäistä valvontaa ja riskienhallintaa. Ulospäin tämä kaikki näkyy hyvin sujuvana ja erittäin luotettavana maksupalveluna. Kaikki maksuihisi liittyvä tiedonsiirto tapahtuu SSL-suojattuna. Huomaa, että tiliotteellasi maksun saajana näkyy Paytrail Oyj, vaikka he välittävätkin maksusi eteenpäin meille.

Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7)
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830

○ Asiakaspalvelu kuluttajille, palvelee 24/7: 020 718 1830
maksutiedustelut@paytrail.com
Paytrailin asiakaspalvelu kuluttajille
Paytrailin tietosuojaseloste kuluttajille - maksaessasi kaupassamme Paytrail-maksutavalla, hyväksyt oheisen Paytrailin tietosuojaselosteen.

3.2 Maksutavat

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Luottokortti- ja mobiilimaksaminen eivät ole käytössä verkkokaupassamme.

4. Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista, ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet kassasivulla, kun olet antanut tarvittavat osoitetiedot ja valinnut haluamasi toimitustavan. Valittavanasi on seuraavia toimitustapoja.

4.1 Posti

Postin kaikkien pakettiesi etenemistä voit seurata OmaPosti-sovelluksella tai lähetystunnuksen perusteella Lähetyksen seuranta ja hakeminen -sivulta. Kätevimmin Postin pakettiesi etenemistä seuraat OmaPosti-sovelluksella, missä voit myös ostaa paketillesi lisää säilytysaikaa. Postin pakettien, myös kotiinkuljetuspakettien, oletusarvoinen säilytysaika on 7 päivää saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu meille. Postin kuljetukset ovat hiilineutraaleja.

Toimitus postilaatikkoon Posti toimittaa Pikkupaketin suoraan kotisi postiluukkuun tai -laatikkoon, mikäli sinne mahtuu n. 3cm paksu paketti. Jos lähetys ei mahdu luukkuun tai laatikkoon, se toimitetaan lähipostiin noudettavaksi. Pikkupakettiin mahtuu paksuusrajoituksen vuoksi ainoastaan yksi pipomme.

Postipaketti Toimitetaan Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen, valintasi mukaan. Voit valita noutopisteen kattavasta valikoimasta, toimitettavaksi esimerkiksi lähelle kotiasi tai työpaikkaasi. Paketin saapumisesta sinua tiedotetaan tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Mikäli ensisijaiseksi valittu pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan lähimpään vapaaseen Postin automaattiin tai palvelupisteeseen.

Kotiinkuljetus (Posti) Posti toimittaa Kotipaketin suoraan kotiovellesi. Postista soitetaan sinulle paketin tarkemman toimitusajan sopimiseksi. Suurimmissa kaupungeissa Posti lähettää puhelimeesi viestin, kun paketin jakelulle on valittavissa OmaPostin kautta sinulle parhaiten sopiva vapaa aikaikkuna. Jakeluyrityksiä Postilla on vain yksi kerta, mutta voit halutessasi tilata maksullisen uudelleenjakelun OmaPostin kautta, missä voit myös ilmoittaa, että lähetyksen saa jättää ovelle ilman kuittausta. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan tai jakoyritys epäonnistuu, lähetyksesi ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.

○ Postin asiakastuki löytyy täältä.
○ Postin säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ Postin ongelmatilanteisiin saat apua täältä.
○ Postin vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.

4.2 Matkahuolto

Matkahuollon (MH) kaikkien pakettiesi etenemistä voit seurata Paketit-sovelluksella, lähetystunnuksen perusteella lähetysten seuranta -palvelussa, tai rekisteröitymällä MH:n asiakkaaksi. MH:n Paketit-sovelluksen kautta seuraat pakettisi kulkua kätevimmin ja sovellus kertoo myös reaaliaikaisen arvion siitä, milloin paketti on perillä. MH-pakettien, myös kotijakelupakettien, oletusarvoinen säilytysaika on 7 päivää saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu meille. Lisäsäilytysaikaa voit ostaa Paketit-sovelluksella tai rekisteröitymällä MH:n asiakkaaksi.

XXS-paketti ja Lähellä-paketti Toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon (MH) noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin. Kun pakettisi on noudettavissa, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. XXS-pakettiin mahtuu yksi pipomme, Lähellä-pakettiin kaksi ja enemmän.

Kotijakelu (MH): Matkahuollon kuljettaja toimittaa Kotijakelu-paketin suoraan kotiovellesi. Sinulle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä tarkemman jakeluajan sopimiseksi kanssasi. MH toimittaa suurimmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan ja viikonloppuisin. Voit vaihtoehtoisesti ohjeistaa kuljettajaa, että paketti toimitetaan ja jätetään kotiovellesi, ilman kuittausta. Matkahuollon kuljettajat soittavat sinulle, mikäli pääsy vastaanotto-osoitteeseen on estynyt. Jakoyrityksiä MH:lla on yksi. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan, lähetys ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai MH:n palvelupisteeseen.

○ MH:n asiakaspalvelun tavoitat täältä.
○ MH:n säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ MH:n usein kysyttyihin kysymyksiin saat vastauksia täältä.
○ MH:n vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.

5. Tilaus- ja toimitusvahvistus

5.1 Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus ja pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla asioidessasi asiakaspalvelussamme.

5.2 Toimitusvahvistus

Kun olemme lähettäneet tilauksesi matkaan, lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen, josta näet mm. pakettisi lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin etenemistä. Saatuasi paketin, tarkasta aina että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Samaisen sähköpostin yhteydessä saat linkin tilauksesi kuittiin ja palautuslomakkeeseen - nämä molemmat kannattaa ladata talteen.

6. Toimitusaika

Toimitusaikamme vaihtelevat riippuen kulloisesta tilauskannasta, tuotteiden varastotilanteesta ja tilauksen toimitustavasta. Mikäli meillä on tuotetta varastossa valmiiksi tehtynä riittävät määrät, on keskimääräinen toimitusaikaennuste n. 4-7 päivää tilauksen saapumisesta meille.

Mikäli ennustetut toimitusajat venyvät yli 14 päivän, pyrimme ilmoittamaan tästä kunkin tuotteen esittelysivulla erikseen. Pidentyneistä toimitusaika-arvioista ilmoitetaan sinulle myös tilaustapahtuman yhteydessä, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita. Pyrimme ilmoittamaan sinulle mahdollisista viivästyksistä myös pian tilauksesi jälkeen. Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen tai meistä riippumattoman esteen aiheuttamista tilauksen toimittamisviivästymisistä.

7. Toimitusongelmat

Mikäli paketti vaurioituu matkalla, katoaa tai epäilet sen voineen kadota, ota pikaisesti yhteyttä meihin. Helpoiten teet tämän vastaamalla meiltä sähköpostilla saamaasi toimitusvahvistukseen, missä kerrot katoamisesta, katoamisepäilystä tai vaurioitumisesta.

7.1 Katoaminen kuljetuksen aikana

Paketti saattaa olla kadonnut, mikäli on kulunut 7 tai useampi päivä siitä, kun lähetimme pakettisi matkaan, etkä ole siihen mennessä saanut kuljetusyhtiöltä viestiä tai soittoa paketin saapumisesta. Mikäli tilaamasi tuotteet katoavat kuljetuksen aikana, ilmoita tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteiden lähetyspäivästä. Toimitamme sinulle kadonneen tuotteen tilalle uuden.

7.2 Vaurioituminen kuljetuksen aikana

Jos vastaanottaessasi havaitset, että paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota kuva vaurioituneesta pakkauksesta ja tuotteesta. Voit halutessasi tehdä asiasta välittömästi reklamaation valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle. Valitettavasti kuljetusyhtiöt Suomessa korvaavat sinulle korkeintaan toimituskulut ja 20 €/kg − ja koska pipomme painaa alle 0,2kg, niin odotettavissa oleva korvaus on luokkaa 4 €. Mikäli haluat saada tilalle uuden ehjän tuotteen, sinun kannattaa ilmoittaa tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottopäivästä. Toimita ottamasi valokuvat sähköpostin liitteenä. Toimitamme sinulle vaurioituneen tilalle uuden ehjän tuotteen. Saatamme pyytää sinua lähettämään vaurioituneen tuotteen meille.

7.3 Oikeutesi toimituksen viivästyessä yli 30 päivää

Lain mukaan meidän tulee luovuttaa (toimittaa) sinulle tilaamasi tuotteet viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesi tekemisestä, ellei meillä ole pitempään viivästykseen oikeuttavia ylivoimaisia tai meistä riippumattomia esteitä. Sinulla on oikeus purkaa kauppa (tilaus) myyjän viivästyksen vuoksi, jos olet 30 päivän aikarajan lisäksi asettanut myyjälle kohtuullisen lisäajan, eikä myyjä ole luovuttanut tilaamiasi tuotteita lisäajan kuluessa. Tällöin, tee vapaamuotoinen kaupanpurkuilmoituksesi meille sähköpostilla ja me palautamme sinulle tilauksesta maksamasi summan kokonaisuudessaan.

8. Palautusoikeus ja -ehdot

Mikäli aiot palauttaa meiltä tilaamasi tuotteet, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.

8.1 Sinulla on 30 päivän palautusoikeus (= peruuttamisoikeus)

Sinulla on oikeus peruuttaa tekemäsi tilaus 30 päivän kuluessa ja syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun olet noutanut tai vastaanottanut tilauksesi viimeisenkin tavaraerän, ja ladattavien tuotteiden (esim. lahjakortit) kohdalla tilauksentekopäivästä. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 30 päivän peruuttamisajan päättymistä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun tulee tehdä meille peruuttamisilmoitus jollakin seuraavista tavoista:

A) Sähköpostitse info@druimaar.fi, vapaamuotoisella viestillä, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin, jossa ilmoitat selkeästi tekeväsi peruuttamisilmoituksen. Ilmoita: nimesi, tilausnumero, palautettavat tuotteet ja niiden lukumäärä. Kuittaamme viestisi heti sen luettuamme. Mikäli et saa meiltä kuittausta 48h kuluessa, lähetä meille viestisi uudelleen. Mikäli et edelleenkään saa meiltä kuittausta, ole hyvä, soita asiakaspalveluumme. Kuittauksen saatuasi, toimita palautettavat tuotteet meille.

B) Palautuslomakkeella (suosittelemme). Palautuslomakkeen voit ladata aiemmin saamasi Toimitusvahvistus-sähköpostin "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painikkeesta tai kirjautumalla asiakassivullesi osoitteessa https://www.druimaar.fi/account/ ja klikkaamalla sieltä vastaavaa tilausnumeroa − "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painike löytyy sivun alalaidasta. Tulosta, täytä ja toimita lomake meille palautettavien tuotteiden mukana.

Huomaathan, että pelkkä tuotteiden palauttaminen ilman peruuttamisilmoitusta tai paketin noutamatta jättäminen eivät riitä peruuttamisoikeuden käyttämiseksi.

8.2 Väärä, uutena viallinen, rikkinäinen tai liian nopeasti käytössä vikaantunut tuote

Mikäli käy niin epäonnekkaasti, että saat meiltä väärän, rikkinäisen tai jollakin tavalla viallisen tuotteen tai tuotteemme vioittuu käytössäsi liian nopeasti, kohdan 9 ehtojen mukaisesti, tee siitä meille ilmoitus sähköpostiin info@druimaar.fi, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin.

Sisällytä ilmoitukseesi seuraavat tiedot:
- nimesi
- tilausnumero (löytyy mm. Tilausvahvistus- ja Toimitusvahvistus-meileistämme)
- mikä tuote on kyseessä
- onko kyseessä väärä, uutena viallinen, rikkinäinen vai liian nopeasti vioittunut tuote
- millaisen vian tai ongelman havaitsit
- kuinka pitkään ehdit käyttää tuotetta
- millaisessa käytössä tuotteemme oli
- toivotko ensisijaisesti korjausta, vai uutta tuotetta tilalle
- ilmoita, jos sinulla on erityisen kiire saada ehjä tuote
+ Ota vikakohdasta hyvässä valaistuksessa selkeä valokuva ja toimita se meille sähköpostilla.

Käsittelemme ilmoituksesi mahdollisimman pikaisesti ja annamme sinulle jatkotoimintaohjeet.

8.3 Tuotteiden palauttaminen

Mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteet meille, toimi seuraavasti:

A) Tee peruuttamisilmoitus, kts. kohta 8.1 - mikäli teet sen palautuslomakkeella, tulosta, täytä ja laita lomake palautuspaketin sisälle. Mikäli teet peruuttamisilmoituksen sähköpostitse, palauta tuotteet vasta saatuasi meiltä kuittauksen.

B) Pakkaa kaikki palautettavat tuotteet huolellisesti, mieluiten alkuperäiseen pussiin tai laatikkoon, ja teippaa kunnolla kiinni.

C) Lähetä palautuspakettisi meille, kuten lähettäisit aivan tavallisen paketin jollekulle henkilölle, esim. Postilla tai Matkahuollolla, seuraavaan osoitteeseen:

Druimaar Oy
Laarikatu 6
28900 PORI
Puhelin: 040 952 1700 (Postille numero on annettava ilman välilyöntejä!)
Sähköposti: info@druimaar.fi

Voit lähettää meille katuosoitettamme lähimpään pakettiautomaattiin (Postin automaatti, Sale Reposaari, Kaivokatu 7, 28904 Pori) tai Matkahuollon palvelupisteeseen (K-Market Pihlava, Kiviaidantie 11, 28800 Pori). Älä lähetä palautustasi meille postilaatikkoon!

D) Vastaat itse tuotteiden palautuksesta sinulle aiheutuvista toimituskuluista, jotka ovat tyypillisesti noin 5-10 €.

E) Olet itse vastuussa palautuspaketistasi siihen saakka, kunnes olemme vastaanottaneet sen. Niinpä, ota palautuksestasi talteen lähetystunnus ja maksukuitti - esim. kuvankaappauksella tai valokuvaten, jotta voit tarvittaessa todistaa palautuksesi, mikäli paketti katoaa matkalla. Kadonneita lähetyksiä emme voi hyvittää ilman lähetystunnusta ja kuittia.

F) Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

G) Käsittelemme palautuksesi ja palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi kohdan 8.4 mukaisesti. Saat meiltä sähköpostilla kuittauksen, kun olemme käsitelleet palautuksesi.

8.4 Maksun palautus peruuttamistilanteissa

Mikäli peruutat tekemäsi tilauksen kohtien 8.1 ja 8.3 mukaisesti, palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi seuraavan mukaan: palautetuista tuotteista maksamasi summa + lähetyskulut edullisimman kassasivullamme valittavissasi olleen toimitustavan mukaan. Vastaat itse tuotteiden palautuksesta sinulle aiheutuvista toimituskuluista, jotka ovat arvioltaan noin 5-10 €. Mahdollisesti noutamattomastasi paketista meille aiheutuneet lähetys- ja palautuskulut pidätämme sinulle palautettavasta summasta.

Maksusuorituksesi palautamme sinulle sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessasi, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Pyrimme palauttamaan maksusuorituksesi viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet, sekä todenneet niiden määrän ja myyntikunnon.

Olet vastuussa vain sellaisesta tuotteiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli aiot palauttaa, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.

8.5 Noutamatta jätetty paketti

Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautttaminen tai peruuttaminen. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme asiakkaalta meille aiheutuneet todelliset lähetys- ja palautuskulut, huomioiden asiakkaan jo mahdollisesti verkkokaupassamme maksamat toimituskulut. Noutamattomista paketeista veloitamme seuraavasti:

- Posti Pikkupaketti: lähetys 5,77€ + palautus 5,90€
- Posti Postipaketti: lähetys 7,56€ + palautus 5,90€
- Posti Kotiinkuljetus: lähetys 14,43€ + palautus 5,90€
- Matkahuolto XXS-paketti: lähetys 4,99€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Lähellä-paketti: lähetys 6,66€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Kotijakelu-paketti: lähetys 13,65€ + palautus 5,38€

9. Virhevastuu ja vastuu tuotteen turvallisuudesta

Druimaar Oy on vastuullinen kotimainen asustevalmistaja ja -myyjä. Niinpä vastaammekin tuotteistamme täysmääräisesti Kuluttajansuojalain (KSL 38/1978), Kuluttajaturvallisuuslain (KTL 920/2011), Tuotevastuulain (TVL 694/1990) sekä muiden sovellettavien kulloinkin voimassaolevien Suomen lakien ja asetusten mukaan. Pyrimme noudattamaan toiminnassamme myös mm. Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) sekä Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) linjauksia ja ohjeita. Ostajalla on Kuluttajansuojalain mukaiset oikeudet ja velvollisuudet.

9.1 Virhevastuumme

Olet lain nojalla suojattu tuotteidemme virheitä vastaan Kuluttajansuojalain 5 luvussa määritellyn valmistajan virhevastuun perusteella seuraavasti.

    Lainmukainen virhevastuumme kattaa mm. seuraavat virheet [KSL, KKV]:
  • tuote ei sovellu sen tavanomaiseen käyttötarkoitukseen
  • tuote ei ole myyjän antaman kuvauksen, näytteen tai mallin mukainen
  • tuote ei vastaa niitä tietoja tuotteen ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä on antanut tuotetta markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa
  • tuote ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tuotteen kaupassa
  • tuote ei vastaa lain tai viranomaisen vaatimuksia esimerkiksi tuoteturvallisuudesta
  • ostajalle ei tuotteen yhteydessä luovuteta tuotteen käyttöä, hoitoa ja säilytystä varten tarpeellisia ohjeita

    Lainmukainen virhevastuumme ei kata seuraavia tapauksia [KSL, KKV]:
  • tuotteen luonnollinen tai tavanomainen kuluminen
  • käyttö-, hoito- tai säilytysohjeiden laiminlyönti
  • muu tuotteen vääränlainen tai huolimaton käsittely

Noudatamme lainmukaista virhevastuun kestoa
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädettyä enimmäisaikarajaa. Lain mukaan, ostaja voi aina vedota virheeseen jos tuotteen todellinen kestoikä peruskäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä kuluttaja voisi normaalisti olettaa. Tuotteen normaalia kestoikää arvioitaessa otetaan huomioon säännös, jonka mukaan tuotteen pitää vastata kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tuotteen kaupassa kestävän. Arviointi perustuu yleiseen mittapuuhun, ei yksittäisen kuluttajan odotuksiin. Apua tulkintoihin saat Kuluttajaneuvonnasta www.kuluttajaneuvonta.fi, ja Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelusta 029 505 3050 [KSL, KKV]

9.2 Turvallisuusvastuumme

Kannamme lainmukaisen vastuun tuotteidemme turvallisuudesta Kuluttajaturvallisuuslain 920/2011, Tuotevastuulain 694/1990 ja Kuluttajansuojalain 38/1978 mukaan.

9.3 Miten toimin jos havaitsen virheen tai turvallisuuspuutteen tuotteessa

Mikäli havaitset tuotteessamme virheen tai turvallisuuspuutteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@druimaar.fi ja toimi kohdan 8.2 mukaan.

10. Tuotteidemme käyttö-, hoito-, säilytys- ja kierrätysohjeet

Säilytä nämä ohjeet itselläsi.

10.1 Käyttöohje

Käytä usein ja nauti elämästä. Tuotteemme on suunniteltu aikuisten kuluttajien käyttöön. Emme takaa tuotteidemme soveltuvuutta ammattikäyttöön tai lasten käytettäväksi. Tuotteemme eivät kuulu seuraavien luokitusten piiriin: Henkilönsuojainasetus (EU 425/2016), Leludirektiivi (EY 48/2009).

Mikäli "aikuisten onesize" -kokomme on sinulle liian pieni tai suuri, ota asiakaspalveluumme yhteyttä, saatamme pystyä toimittamaan sinulle räätälöidynkokoisen tuotteen.

10.2 Hoito-ohje

Tuuleta useammin, pese harvemmin. Konepesu sallittu korkeintaan 60 °C saakka, yleensä 40-60 °C riittää lian poistoon ja tuotteen raikastamiseen. Älä käytä huuhteluaineita. Käytä pesuun ainoastaan sellaisia pesuaineita, jotka on nimenomaan tarkoitettu villan pesuun. Tuotteidemme korkean suorituskyvyn ylläpitämiseksi ja pitkän käyttöiän varmistamiseksi suosittelemme käyttämään ekologista "Sonett Villan- ja silkinpesuainetta" ja "Sonett Villanhoitoainetta". Kuivaus on sallittu niin kuivausrummussa kuin varjoon tai sisätiloihin ripustettunakin.

10.3 Säilytysohje

Pitkäaikaissäilytys: säilytä pestynä ja kuivattuna, kuivassa ilmavassa paikassa, suojattuna suoralta auringonvalolta. Retkillä, vaelluksilla ja matkoilla älä säilytä märkänä tai kosteana suljetussa tilassa pitkiä aikoja.

10.4 Kierrätysohje

Tuotteemme voit niiden alkuperäisen käyttötarkoituksen elinkaaren päätteeksi uusiokäyttää (omalla vastuullasi) tai toimittaa tuotteen meille, jolloin voimme laittaa sen materiaalikiertoon, uusien tuotteiden valmistamiseen.

11. Vastuunrajoitukset ja pidättämämme oikeudet

  • Pidätämme oikeuden korjata, päivittää ja muuttaa, sekä näiden toimitusehtojen, että druimaar.fi-verkkosivustomme sisältöä.
  • Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
  • Pidätämme oikeuden perua kauppa.
  • Pidätämme oikeuden purkaa kauppa ennen ja jälkeen tuotteiden hallinnan siirtymisen asiakkaalle.
  • Tällä hetkellä toimitusehtomme, tietosuojaselosteemme, evästeselosteemme, tuotekuvauksemme ja ohjeemme on saatavilla joko ainoastaan tai pääosin vain suomeksi. Hyväksymällä toimitusehtomme hyväksyt tämän kielirajoituksen.
  • Emme takaa näiden toimitusehtojen tai verkkosivustomme muun sisällön virheettömyyttä.
  • Emme takaa, että pystyisimme aina ja kaikissa tilanteissa toteuttamaan näissä toimitusehdoissa kuvatut velvollisuutemme, mutta parhaamme yritämme.
  • Druimaar Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai vahingoista, eikä kanna näissä tapauksissa vahingonkorvausvastuuta.

12. Reklamaatio ja riidanratkaisu

Mikäli haluat tehdä meille reklamaation tuotteistamme, palveluistamme tai ihan mistä tahansa muusta toiminnastamme, ole hyvä, käytä tähän virallisia Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) reklamaatiolomakkeita, jotka voit ladata KKV:n omilta sivuilta (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/). Toimita täytetty lomake meille sähköpostilla tai kirjeitse. Käsittelemme reklamaatiot kahden viikon sisällä niiden saapumisesta meille. Mikäli et saa vastaustamme kahden viikon sisällä, ole hyvä, varmista reklamaatiosi saapuminen soittamalla meille.

Jos kauppasopimusta (eli tilaustasi) koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi sinun ja meidän välisellä neuvottelulla tai reklamaatiomenettelyllä, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi, 029 505 3050).