Hoito-ohjeet

Tuotteidemme käyttö-, hoito-, säilytys- ja kierrätysohjeet

Säilytä nämä ohjeet itselläsi.

Käyttöohje

Käytä usein ja nauti elämästä. Tuotteemme on suunniteltu aikuisten kuluttajien käyttöön. Emme takaa tuotteidemme soveltuvuutta ammattikäyttöön tai lasten käytettäväksi. Tuotteemme eivät kuulu seuraavien luokitusten piiriin: Henkilönsuojainasetus (EU 425/2016), Leludirektiivi (EY 48/2009).

Mikäli "aikuisten onesize" -kokomme on sinulle liian pieni, ota asiakaspalveluumme yhteyttä, saatamme pystyä toimittamaan sinulle räätälöidynkokoisen tuotteen.

Hoito-ohje

Tuuleta useammin, pese harvemmin. Konepesu sallittu korkeintaan 60°C saakka, yleensä 40-60°C riittää lian poistoon ja tuotteen raikastamiseen. Älä käytä huuhteluaineita. Käytä pesuun ainoastaan sellaisia pesuaineita, jotka on nimenomaan tarkoitettu villan pesuun. Tuotteidemme korkean suorituskyvyn ylläpitämiseksi ja pitkän käyttöiän varmistamiseksi suosittelemme käyttämään ekologista "Sonett Villan- ja silkinpesuainetta" ja "Sonett Villanhoitoainetta". Kuivaus on sallittu niin kuivausrummussa kuin varjoon tai sisätiloihin ripustettunakin.

Säilytysohje

Pitkäaikaissäilytys: säilytä pestynä ja kuivattuna, kuivassa ilmavassa paikassa, suojattuna suoralta auringonvalolta. Retkillä, vaelluksilla ja matkoilla älä säilytä märkänä tai kosteana suljetussa tilassa pitkiä aikoja.

Kierrätysohje

Tuotteemme voit niiden alkuperäisen käyttötarkoituksen elinkaaren päätteeksi uusiokäyttää (omalla vastuullasi) tai toimittaa tuotteen meille, jolloin voimme laittaa sen materiaalikiertoon, uusien tuotteiden valmistamiseen.

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata tuotteita

Toimitus- ja tietosuojaehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.02.2022 alkaen.

1. DRUIMAAR webshop verkkokauppa

DRUIMAAR webshop -verkkokaupan omistaa ja ylläpitää seuraava yritys
Yrityksen nimi: Druimaar Oy
Y-tunnus: 3243240–6
Puhelinnumero: 040 952 1700
Sähköpostiosoite: info@druimaar.fi
Osoite: Laarikatu 6, 28900 Pori

Verkkokaupan perustiedot
Nimi: DRUIMAAR webshop
Verkko-osoite: https://www.druimaar.fi
Toimitusehdot: https://www.druimaar.fi/terms/
Tietosuojaseloste: https://www.druimaar.fi/privac...
Evästeseloste: https://www.druimaar.fi/page/5...

Asiakaspalvelumme voit tavoittaa seuraavin keinoin
Puhelin: 040 952 1700
Sähköposti: info@druimaar.fi

1.1 Druimaar Oy

Druimaar Oy suunnittelee, kehittää ja valmistaa design-laatupipoja sekä muita laatuasusteita,ja myy näitä omistamansa DRUIMAAR webshop-verkkokaupan kautta designia ja laatua arvostaville täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Huomaa, että valmistamme tuotteitamme vain hyvin rajallisissa määrin, eikä meillä ole mitään valtavia varastoja, joten vilkkaimpina sesonkeina toimitusajat voivat venyä normaalia pitemmiksi.

2. Tilaaminen

Voit tilata tuotteitamme verkkokaupasta, lisäämällä niitä haluamasi määrän ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisällön verkkomaksupalvelussa. Toimitamme tuotteita ainoastaan Suomessa. Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Painamalla verkkokaupan kassasivulla ”Tilaa”-painiketta hyväksyt DRUIMAAR webshop -verkkokaupan toimitusehdot ja tietosuojaselosteen.

3. Maksaminen ja maksutavat

3.1 Maksupalveluntarjoaja

Verkkokaupamme maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien kanssa. Paytraililla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Toimiluvalliselta maksulaitokselta vaaditaan mm. vaatimustenmukaisia tietojärjestelmiä, vakavaraisuutta, luotettavaa hallintoa, sisäistä valvontaa ja riskienhallintaa. Ulospäin tämä kaikki näkyy hyvin sujuvana ja erittäin luotettavana maksupalveluna. Kaikki maksuihisi liittyvä tiedonsiirto tapahtuu SSL-suojattuna. Huomaa, että tiliotteellasi maksun saajana näkyy Paytrail Oyj, vaikka he välittävätkin maksusi eteenpäin meille.

Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7)
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830

○ Asiakaspalvelu kuluttajille, palvelee 24/7: 020 718 1830
maksutiedustelut@paytrail.com
Paytrailin asiakaspalvelu kuluttajille
Paytrailin tietosuojaseloste kuluttajille - maksaessasi kaupassamme Paytrail-maksutavalla, hyväksyt oheisen Paytrailin tietosuojaselosteen.

3.2 Maksutavat

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Luottokortti- ja mobiilimaksaminen eivät ole käytössä verkkokaupassamme.

4. Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista, ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet kassasivulla, kun olet antanut tarvittavat osoitetiedot ja valinnut haluamasi toimitustavan. Valittavanasi on seuraavia toimitustapoja.

4.1 Posti

Postin kaikkien pakettiesi etenemistä voit seurata OmaPosti-sovelluksella tai lähetystunnuksen perusteella Lähetyksen seuranta ja hakeminen -sivulta. Kätevimmin Postin pakettiesi etenemistä seuraat OmaPosti-sovelluksella, missä voit myös ostaa paketillesi lisää säilytysaikaa. Postin pakettien, myös kotiinkuljetuspakettien, oletusarvoinen säilytysaika on 7 päivää saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu meille. Postin kuljetukset ovat hiilineutraaleja.

Toimitus postilaatikkoon Posti toimittaa Pikkupaketin suoraan kotisi postiluukkuun tai -laatikkoon, mikäli sinne mahtuu n. 3cm paksu paketti. Jos lähetys ei mahdu luukkuun tai laatikkoon, se toimitetaan lähipostiin noudettavaksi. Pikkupakettiin mahtuu paksuusrajoituksen vuoksi ainoastaan yksi pipomme.

Postipaketti Toimitetaan Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen, valintasi mukaan. Voit valita noutopisteen kattavasta valikoimasta, toimitettavaksi esimerkiksi lähelle kotiasi tai työpaikkaasi. Paketin saapumisesta sinua tiedotetaan tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Mikäli ensisijaiseksi valittu pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan lähimpään vapaaseen Postin automaattiin tai palvelupisteeseen.

Kotiinkuljetus (Posti) Posti toimittaa Kotipaketin suoraan kotiovellesi. Postista soitetaan sinulle paketin tarkemman toimitusajan sopimiseksi. Suurimmissa kaupungeissa Posti lähettää puhelimeesi viestin, kun paketin jakelulle on valittavissa OmaPostin kautta sinulle parhaiten sopiva vapaa aikaikkuna. Jakeluyrityksiä Postilla on vain yksi kerta, mutta voit halutessasi tilata maksullisen uudelleenjakelun OmaPostin kautta, missä voit myös ilmoittaa, että lähetyksen saa jättää ovelle ilman kuittausta. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan tai jakoyritys epäonnistuu, lähetyksesi ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.

○ Postin asiakastuki löytyy täältä.
○ Postin säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ Postin ongelmatilanteisiin saat apua täältä.
○ Postin vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.

4.2 Matkahuolto

Matkahuollon (MH) kaikkien pakettiesi etenemistä voit seurata Paketit-sovelluksella, lähetystunnuksen perusteella lähetysten seuranta -palvelussa, tai rekisteröitymällä MH:n asiakkaaksi. MH:n Paketit-sovelluksen kautta seuraat pakettisi kulkua kätevimmin ja sovellus kertoo myös reaaliaikaisen arvion siitä, milloin paketti on perillä. MH-pakettien, myös kotijakelupakettien, oletusarvoinen säilytysaika on 7 päivää saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu meille. Lisäsäilytysaikaa voit ostaa Paketit-sovelluksella tai rekisteröitymällä MH:n asiakkaaksi.

XXS-paketti ja Lähellä-paketti Toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon (MH) noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin. Kun pakettisi on noudettavissa, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. XXS-pakettiin mahtuu yksi pipomme, Lähellä-pakettiin kaksi ja enemmän.

Kotijakelu (MH): Matkahuollon kuljettaja toimittaa Kotijakelu-paketin suoraan kotiovellesi. Sinulle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä tarkemman jakeluajan sopimiseksi kanssasi. MH toimittaa suurimmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan ja viikonloppuisin. Voit vaihtoehtoisesti ohjeistaa kuljettajaa, että paketti toimitetaan ja jätetään kotiovellesi, ilman kuittausta. Matkahuollon kuljettajat soittavat sinulle, mikäli pääsy vastaanotto-osoitteeseen on estynyt. Jakoyrityksiä MH:lla on yksi. Mikäli jakoaikaa ei pystytä sopimaan, lähetys ohjataan antamaasi toimitusosoitetta lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin tai MH:n palvelupisteeseen.

○ MH:n asiakaspalvelun tavoitat täältä.
○ MH:n säilytysajoista saat tarkempaa tietoa täältä.
○ MH:n usein kysyttyihin kysymyksiin saat vastauksia täältä.
○ MH:n vahingonkorvauskäytännöt löydät täältä.

5. Tilaus- ja toimitusvahvistus

5.1 Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus ja pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla asioidessasi asiakaspalvelussamme.

5.2 Toimitusvahvistus

Kun olemme lähettäneet tilauksesi matkaan, lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen, josta näet mm. pakettisi lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin etenemistä. Saatuasi paketin, tarkasta aina että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Samaisen sähköpostin yhteydessä saat linkin tilauksesi kuittiin ja palautuslomakkeeseen - nämä molemmat kannattaa ladata talteen.

6. Toimitusaika

Toimitusaikamme vaihtelevat riippuen kulloisesta tilauskannasta, tuotteiden varastotilanteesta ja tilauksen toimitustavasta. Mikäli meillä on tuotetta varastossa valmiiksi tehtynä riittävät määrät, on keskimääräinen toimitusaikaennuste n. 4-7 päivää tilauksen saapumisesta meille.

Mikäli ennustetut toimitusajat venyvät yli 14 päivän, pyrimme ilmoittamaan tästä kunkin tuotteen esittelysivulla erikseen. Pidentyneistä toimitusaika-arvioista ilmoitetaan sinulle myös tilaustapahtuman yhteydessä, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita. Pyrimme ilmoittamaan sinulle mahdollisista viivästyksistä myös pian tilauksesi jälkeen. Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen tai meistä riippumattoman esteen aiheuttamista tilauksen toimittamisviivästymisistä.

7. Toimitusongelmat

Mikäli paketti vaurioituu matkalla, katoaa tai epäilet sen voineen kadota, ota pikaisesti yhteyttä meihin. Helpoiten teet tämän vastaamalla meiltä sähköpostilla saamaasi toimitusvahvistukseen, missä kerrot katoamisesta, katoamisepäilystä tai vaurioitumisesta.

7.1 Katoaminen kuljetuksen aikana

Paketti saattaa olla kadonnut, mikäli on kulunut 7 tai useampi päivä siitä, kun lähetimme pakettisi matkaan, etkä ole siihen mennessä saanut kuljetusyhtiöltä viestiä tai soittoa paketin saapumisesta. Mikäli tilaamasi tuotteet katoavat kuljetuksen aikana, ilmoita tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteiden lähetyspäivästä. Toimitamme sinulle kadonneen tuotteen tilalle uuden.

7.2 Vaurioituminen kuljetuksen aikana

Jos vastaanottaessasi havaitset, että paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota kuva vaurioituneesta pakkauksesta ja tuotteesta. Voit halutessasi tehdä asiasta välittömästi reklamaation valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle. Valitettavasti kuljetusyhtiöt Suomessa korvaavat sinulle korkeintaan toimituskulut ja 20 €/kg − ja koska pipomme painaa alle 0,2kg, niin odotettavissa oleva korvaus on luokkaa 4 €. Mikäli haluat saada tilalle uuden ehjän tuotteen, sinun kannattaa ilmoittaa tästä meille sähköpostilla viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottopäivästä. Toimita ottamasi valokuvat sähköpostin liitteenä. Toimitamme sinulle vaurioituneen tilalle uuden ehjän tuotteen. Saatamme pyytää sinua lähettämään vaurioituneen tuotteen meille.

7.3 Oikeutesi toimituksen viivästyessä yli 30 päivää

Lain mukaan meidän tulee luovuttaa (toimittaa) sinulle tilaamasi tuotteet viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesi tekemisestä, ellei meillä ole pitempään viivästykseen oikeuttavia ylivoimaisia tai meistä riippumattomia esteitä. Sinulla on oikeus purkaa kauppa (tilaus) myyjän viivästyksen vuoksi, jos olet 30 päivän aikarajan lisäksi asettanut myyjälle kohtuullisen lisäajan, eikä myyjä ole luovuttanut tilaamiasi tuotteita lisäajan kuluessa. Tällöin, tee vapaamuotoinen kaupanpurkuilmoituksesi meille sähköpostilla ja me palautamme sinulle tilauksesta maksamasi summan kokonaisuudessaan.

8. Palautusoikeus ja -ehdot

Mikäli aiot palauttaa meiltä tilaamasi tuotteet, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.

8.1 Sinulla on 30 päivän palautusoikeus (= peruuttamisoikeus)

Sinulla on oikeus peruuttaa tekemäsi tilaus 30 päivän kuluessa ja syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun olet noutanut tai vastaanottanut tilauksesi viimeisenkin tavaraerän, ja ladattavien tuotteiden (esim. lahjakortit) kohdalla tilauksentekopäivästä. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 30 päivän peruuttamisajan päättymistä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun tulee tehdä meille peruuttamisilmoitus jollakin seuraavista tavoista:

A) Sähköpostitse info@druimaar.fi, vapaamuotoisella viestillä, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin, jossa ilmoitat selkeästi tekeväsi peruuttamisilmoituksen. Ilmoita: nimesi, tilausnumero, palautettavat tuotteet ja niiden lukumäärä. Kuittaamme viestisi heti sen luettuamme. Mikäli et saa meiltä kuittausta 48h kuluessa, lähetä meille viestisi uudelleen. Mikäli et edelleenkään saa meiltä kuittausta, ole hyvä, soita asiakaspalveluumme. Kuittauksen saatuasi, toimita palautettavat tuotteet meille.

B) Palautuslomakkeella (suosittelemme). Palautuslomakkeen voit ladata aiemmin saamasi Toimitusvahvistus-sähköpostin "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painikkeesta tai kirjautumalla asiakassivullesi osoitteessa https://www.druimaar.fi/account/ ja klikkaamalla sieltä vastaavaa tilausnumeroa − "Lataa ja tulosta palautuslomake"-painike löytyy sivun alalaidasta. Tulosta, täytä ja toimita lomake meille palautettavien tuotteiden mukana.

Huomaathan, että pelkkä tuotteiden palauttaminen ilman peruuttamisilmoitusta tai paketin noutamatta jättäminen eivät riitä peruuttamisoikeuden käyttämiseksi.

8.2 Väärä, uutena viallinen, rikkinäinen tai liian nopeasti käytössä vikaantunut tuote

Mikäli käy niin epäonnekkaasti, että saat meiltä väärän, rikkinäisen tai jollakin tavalla viallisen tuotteen tai tuotteemme vioittuu käytössäsi liian nopeasti, kohdan 9 ehtojen mukaisesti, tee siitä meille ilmoitus sähköpostiin info@druimaar.fi, mieluiten takaisinvastaamalla aiemmin meiltä saamaasi Toimitusvahvistus-viestiin.

Sisällytä ilmoitukseesi seuraavat tiedot:
- nimesi
- tilausnumero (löytyy mm. Tilausvahvistus- ja Toimitusvahvistus-meileistämme)
- mikä tuote on kyseessä
- onko kyseessä väärä, uutena viallinen, rikkinäinen vai liian nopeasti vioittunut tuote
- millaisen vian tai ongelman havaitsit
- kuinka pitkään ehdit käyttää tuotetta
- millaisessa käytössä tuotteemme oli
- toivotko ensisijaisesti korjausta, vai uutta tuotetta tilalle
- ilmoita, jos sinulla on erityisen kiire saada ehjä tuote
+ Ota vikakohdasta hyvässä valaistuksessa selkeä valokuva ja toimita se meille sähköpostilla.

Käsittelemme ilmoituksesi mahdollisimman pikaisesti ja annamme sinulle jatkotoimintaohjeet.

8.3 Tuotteiden palauttaminen

Mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteet meille, toimi seuraavasti:

A) Tee peruuttamisilmoitus, kts. kohta 8.1 - mikäli teet sen palautuslomakkeella, tulosta, täytä ja laita lomake palautuspaketin sisälle. Mikäli teet peruuttamisilmoituksen sähköpostitse, palauta tuotteet vasta saatuasi meiltä kuittauksen.

B) Pakkaa kaikki palautettavat tuotteet huolellisesti, mieluiten alkuperäiseen pussiin tai laatikkoon, ja teippaa kunnolla kiinni.

C) Lähetä palautuspakettisi meille, kuten lähettäisit aivan tavallisen paketin jollekulle henkilölle, esim. Postilla tai Matkahuollolla, seuraavaan osoitteeseen:

Druimaar Oy
Laarikatu 6
28900 PORI
Puhelin: 040 952 1700 (Postille numero on annettava ilman välilyöntejä!)
Sähköposti: info@druimaar.fi

Voit lähettää meille katuosoitettamme lähimpään pakettiautomaattiin (Postin automaatti, Sale Reposaari, Kaivokatu 7, 28904 Pori) tai Matkahuollon palvelupisteeseen (K-Market Pihlava, Kiviaidantie 11, 28800 Pori). Älä lähetä palautustasi meille postilaatikkoon!

D) Vastaat itse tuotteiden palautuksesta sinulle aiheutuvista toimituskuluista, jotka ovat tyypillisesti noin 5-10 €.

E) Olet itse vastuussa palautuspaketistasi siihen saakka, kunnes olemme vastaanottaneet sen. Niinpä, ota palautuksestasi talteen lähetystunnus ja maksukuitti - esim. kuvankaappauksella tai valokuvaten, jotta voit tarvittaessa todistaa palautuksesi, mikäli paketti katoaa matkalla. Kadonneita lähetyksiä emme voi hyvittää ilman lähetystunnusta ja kuittia.

F) Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

G) Käsittelemme palautuksesi ja palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi kohdan 8.4 mukaisesti. Saat meiltä sähköpostilla kuittauksen, kun olemme käsitelleet palautuksesi.

8.4 Maksun palautus peruuttamistilanteissa

Mikäli peruutat tekemäsi tilauksen kohtien 8.1 ja 8.3 mukaisesti, palautamme sinulle kyseisen tilauksen maksusuorituksesi seuraavan mukaan: palautetuista tuotteista maksamasi summa + lähetyskulut edullisimman kassasivullamme valittavissasi olleen toimitustavan mukaan. Vastaat itse tuotteiden palautuksesta sinulle aiheutuvista toimituskuluista, jotka ovat arvioltaan noin 5-10 €. Mahdollisesti noutamattomastasi paketista meille aiheutuneet lähetys- ja palautuskulut pidätämme sinulle palautettavasta summasta.

Maksusuorituksesi palautamme sinulle sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessasi, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Pyrimme palauttamaan maksusuorituksesi viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteet, sekä todenneet niiden määrän ja myyntikunnon.

Olet vastuussa vain sellaisesta tuotteiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli aiot palauttaa, voit sovittaa tuotteitamme päällesi aivan kuten kivijalkaliikkeessä, mutta et saa käyttää tai pestä niitä. Mikäli palautettaviin tuotteisiin tulee vaurioita, kulumisjälkiä, pysyvää likaa tai värittymää, joudumme vähentämään kyseisen arvon aleneman sinulle palautettavasta maksusuorituksestasi.

8.5 Noutamatta jätetty paketti

Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautttaminen tai peruuttaminen. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme asiakkaalta meille aiheutuneet todelliset lähetys- ja palautuskulut, huomioiden asiakkaan jo mahdollisesti verkkokaupassamme maksamat toimituskulut. Noutamattomista paketeista veloitamme seuraavasti:

- Posti Pikkupaketti: lähetys 5,77€ + palautus 5,90€
- Posti Postipaketti: lähetys 7,56€ + palautus 5,90€
- Posti Kotiinkuljetus: lähetys 14,43€ + palautus 5,90€
- Matkahuolto XXS-paketti: lähetys 4,99€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Lähellä-paketti: lähetys 6,66€ + palautus 5,38€
- Matkahuolto Kotijakelu-paketti: lähetys 13,65€ + palautus 5,38€

9. Virhevastuu ja vastuu tuotteen turvallisuudesta

Druimaar Oy on vastuullinen kotimainen asustevalmistaja ja -myyjä. Niinpä vastaammekin tuotteistamme täysmääräisesti Kuluttajansuojalain (KSL 38/1978), Kuluttajaturvallisuuslain (KTL 920/2011), Tuotevastuulain (TVL 694/1990) sekä muiden sovellettavien kulloinkin voimassaolevien Suomen lakien ja asetusten mukaan. Pyrimme noudattamaan toiminnassamme myös mm. Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) sekä Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) linjauksia ja ohjeita. Ostajalla on Kuluttajansuojalain mukaiset oikeudet ja velvollisuudet.

9.1 Virhevastuumme

Olet lain nojalla suojattu tuotteidemme virheitä vastaan Kuluttajansuojalain 5 luvussa määritellyn valmistajan virhevastuun perusteella seuraavasti.

    Lainmukainen virhevastuumme kattaa mm. seuraavat virheet [KSL, KKV]:
  • tuote ei sovellu sen tavanomaiseen käyttötarkoitukseen
  • tuote ei ole myyjän antaman kuvauksen, näytteen tai mallin mukainen
  • tuote ei vastaa niitä tietoja tuotteen ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä on antanut tuotetta markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa
  • tuote ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tuotteen kaupassa
  • tuote ei vastaa lain tai viranomaisen vaatimuksia esimerkiksi tuoteturvallisuudesta
  • ostajalle ei tuotteen yhteydessä luovuteta tuotteen käyttöä, hoitoa ja säilytystä varten tarpeellisia ohjeita

    Lainmukainen virhevastuumme ei kata seuraavia tapauksia [KSL, KKV]:
  • tuotteen luonnollinen tai tavanomainen kuluminen
  • käyttö-, hoito- tai säilytysohjeiden laiminlyönti
  • muu tuotteen vääränlainen tai huolimaton käsittely

Noudatamme lainmukaista virhevastuun kestoa
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädettyä enimmäisaikarajaa. Lain mukaan, ostaja voi aina vedota virheeseen jos tuotteen todellinen kestoikä peruskäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä kuluttaja voisi normaalisti olettaa. Tuotteen normaalia kestoikää arvioitaessa otetaan huomioon säännös, jonka mukaan tuotteen pitää vastata kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tuotteen kaupassa kestävän. Arviointi perustuu yleiseen mittapuuhun, ei yksittäisen kuluttajan odotuksiin. Apua tulkintoihin saat Kuluttajaneuvonnasta www.kuluttajaneuvonta.fi, ja Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelusta 029 505 3050 [KSL, KKV]

9.2 Turvallisuusvastuumme

Kannamme lainmukaisen vastuun tuotteidemme turvallisuudesta Kuluttajaturvallisuuslain 920/2011, Tuotevastuulain 694/1990 ja Kuluttajansuojalain 38/1978 mukaan.

9.3 Miten toimin jos havaitsen virheen tai turvallisuuspuutteen tuotteessa

Mikäli havaitset tuotteessamme virheen tai turvallisuuspuutteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@druimaar.fi ja toimi kohdan 8.2 mukaan.

10. Tuotteidemme käyttö-, hoito-, säilytys- ja kierrätysohjeet

Säilytä nämä ohjeet itselläsi.

10.1 Käyttöohje

Käytä usein ja nauti elämästä. Tuotteemme on suunniteltu aikuisten kuluttajien käyttöön. Emme takaa tuotteidemme soveltuvuutta ammattikäyttöön tai lasten käytettäväksi. Tuotteemme eivät kuulu seuraavien luokitusten piiriin: Henkilönsuojainasetus (EU 425/2016), Leludirektiivi (EY 48/2009).

Mikäli "aikuisten onesize" -kokomme on sinulle liian pieni tai suuri, ota asiakaspalveluumme yhteyttä, saatamme pystyä toimittamaan sinulle räätälöidynkokoisen tuotteen.

10.2 Hoito-ohje

Tuuleta useammin, pese harvemmin. Konepesu sallittu korkeintaan 60 °C saakka, yleensä 40-60 °C riittää lian poistoon ja tuotteen raikastamiseen. Älä käytä huuhteluaineita. Käytä pesuun ainoastaan sellaisia pesuaineita, jotka on nimenomaan tarkoitettu villan pesuun. Tuotteidemme korkean suorituskyvyn ylläpitämiseksi ja pitkän käyttöiän varmistamiseksi suosittelemme käyttämään ekologista "Sonett Villan- ja silkinpesuainetta" ja "Sonett Villanhoitoainetta". Kuivaus on sallittu niin kuivausrummussa kuin varjoon tai sisätiloihin ripustettunakin.

10.3 Säilytysohje

Pitkäaikaissäilytys: säilytä pestynä ja kuivattuna, kuivassa ilmavassa paikassa, suojattuna suoralta auringonvalolta. Retkillä, vaelluksilla ja matkoilla älä säilytä märkänä tai kosteana suljetussa tilassa pitkiä aikoja.

10.4 Kierrätysohje

Tuotteemme voit niiden alkuperäisen käyttötarkoituksen elinkaaren päätteeksi uusiokäyttää (omalla vastuullasi) tai toimittaa tuotteen meille, jolloin voimme laittaa sen materiaalikiertoon, uusien tuotteiden valmistamiseen.

11. Vastuunrajoitukset ja pidättämämme oikeudet

  • Pidätämme oikeuden korjata, päivittää ja muuttaa, sekä näiden toimitusehtojen, että druimaar.fi-verkkosivustomme sisältöä.
  • Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
  • Pidätämme oikeuden perua kauppa.
  • Pidätämme oikeuden purkaa kauppa ennen ja jälkeen tuotteiden hallinnan siirtymisen asiakkaalle.
  • Tällä hetkellä toimitusehtomme, tietosuojaselosteemme, evästeselosteemme, tuotekuvauksemme ja ohjeemme on saatavilla joko ainoastaan tai pääosin vain suomeksi. Hyväksymällä toimitusehtomme hyväksyt tämän kielirajoituksen.
  • Emme takaa näiden toimitusehtojen tai verkkosivustomme muun sisällön virheettömyyttä.
  • Emme takaa, että pystyisimme aina ja kaikissa tilanteissa toteuttamaan näissä toimitusehdoissa kuvatut velvollisuutemme, mutta parhaamme yritämme.
  • Druimaar Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai vahingoista, eikä kanna näissä tapauksissa vahingonkorvausvastuuta.

12. Reklamaatio ja riidanratkaisu

Mikäli haluat tehdä meille reklamaation tuotteistamme, palveluistamme tai ihan mistä tahansa muusta toiminnastamme, ole hyvä, käytä tähän virallisia Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) reklamaatiolomakkeita, jotka voit ladata KKV:n omilta sivuilta (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/). Toimita täytetty lomake meille sähköpostilla tai kirjeitse. Käsittelemme reklamaatiot kahden viikon sisällä niiden saapumisesta meille. Mikäli et saa vastaustamme kahden viikon sisällä, ole hyvä, varmista reklamaatiosi saapuminen soittamalla meille.

Jos kauppasopimusta (eli tilaustasi) koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi sinun ja meidän välisellä neuvottelulla tai reklamaatiomenettelyllä, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi, 029 505 3050).